رئیس دانشگاه هرات تعامل با نهادهای علمی ایران را خواستار شد
(last modified Wed, 09 Feb 2022 14:03:16 GMT )
دلو 20, 1400 18:33 Asia/Kabul
  • رئیس دانشگاه هرات تعامل با نهادهای علمی ایران را خواستار شد
    رئیس دانشگاه هرات تعامل با نهادهای علمی ایران را خواستار شد

رئیس دانشگاه هرات در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ایجاد ارتباطات نزدیک با نهادهای علمی معتبر جهانی گفت: مشترکات فرهنگی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان می طلبد تا در این زمینه، گام‌های عملی بیشتری برداشته شود.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری؛ عبدالعزیز نعمانی در دیدار محمد صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات وهیأت همراهش تبادل استاد و دانشجو میان ایران و افغانستان و استفاده از منابع علمی ایران را برای کشورش مهم ارزیابی کرد.

در این دیدار محمد صدیقی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز با تاکید بر روابط و همکاری های دوجانبه درباره آمادگی ایران برای همکاری در بخش‌های علمی و فرهنگی ابراز اطمینان کرد.

دو طرف در این دیدار درباره فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی دانشگاه هرات گفت و گو کردند و خواهان ادامه همکاری های علمی دو جانبه شدند.

در سال های گذشته روابط گسترده علمی و فرهنگی بین دانشگاه هرات و جمهوری اسلامی ایران برقرار شده است.پ

اعزام استادان به دوره های مختلف آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک کتاب، اهدای کتاب های علمی به دانشگاه هرات، برگزاری سمینارهای علمی و بورسیه دانشجویان از جمله خدمات علمی، فرهنگی ارایه شده از جمهوری اسلامی ایران به دانشگاه هرات است.

گسترش روابط تاریخی و فرهنگی ایران و افغانستان از اولویت های خانه فرهنگ ایران در هرات است

 

کلیدواژه