دلو 22, 1400 14:07 Asia/Kabul
  • سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کابل گرامی داشته شد
    سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کابل گرامی داشته شد

مراسم گرامیداشت چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کابل با حضور اندیشمندان و شهروندان افغان برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، مراسم گرامیداشت چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز( جمعه ) با حضور شماری از اندیشمندان برگزار شد که ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران و برجسته‌ترین دستاورد‌های اسلامی و جهانی آن را بررسی کردند.

در این مراسم عالمی بلخی وزیر سابق مهاجران افغانستان گفت: جمهوری اسلامی اسلامی ایران در  چهل و سه سال گذشته پیشرفت علمی خود را در جهان نشان داده و این امر ثابت می کند دین عامل پیشرفت علمی بوده و بدون شک انقلاب تاثیر مثبتی بر کشور‌های جهان به خصوص افغانستان داشته است.

عبدالسمیع محبی دانشجوی افغان هم در این  مراسم گفت: سیره اهل بیت (ع) و امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی که ایشان رهبری آن را بر عهده داشت ، بهترین نمونه از  فرهنگ و الگو‌های اسلامی است .

پروفسور نورالله کوثر استاد دانشگاه در افغانستان هم گفت: جهان اسلام و امت اسلامی به چنین انقلاب اسلامی بزرگی در حد و اندازه‌های انقلاب اسلامی ایران نیاز دارند؛ انقلابی که بنیانگذارش از آن به ”انفجار نور“ تعبیر کرد.

شرکت کنندگان همچنین نقش برجسته انقلاب اسلامی ایران را در تقویت اصول و ارکان آزادی و استقلال ملت‌های مختلف در مقابله با دخالت‌ها و قیمومیت بیگانگان ستودند.

 شهروندان افغان با وجود مشکلات و رنج‌هایی که با آن دست به گریبانند  در جشن‌ پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشارکت کردند.

جشنواره ورزشی فجر به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در کابل

 

کلیدواژه