دلو 24, 1400 16:31 Asia/Kabul
  • سفر سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان به قطر
    سفر سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان به قطر

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در صدر هیاتی عالی رتبه برای دیدار با نمایندگان کشورهای حاشیه خلیج فارس و اتحادیه اروپا عازم قطر شد.

پیش از این نیز «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان  در سفر به دوحه پایتخت قطر با مسئولان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و ادارات مختلف قطر در وزارت امور خارجه آن کشور دیدار کرده بود.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفته بود که دو طرف در این دیدار ها  درباره موضوعات سیاسی، بشری، اقتصادی و آموزشی بطور مفصل گفت‌وگو کردند.

به گزارش رادیو دری ،  وزارت خارجه دولت طالبان در افغانستان امروز ( یک شنبه )در بیانیه‌‌ای اعلام کرد ،این هیات متشکل از وزیران و معاونان وزارتخانه‌های متعدد طالبان هست و قرار است در قطر نشست‌های مشترکی با نمایندگان کشورهای خلیج فارس، هیات اتحادیه اروپا، اتحادیه‌های علمای دینی و نمایندگی‌های دیپلماتیکی داشته باشد که فعالیت خود را از کابل به قطر منتقل کرده‌اند.

در ادامه بیانیه بدون توضیح درباره دستورکار این نشست‌ها آمده که در دیدارها قرار است درباره  مسایل مهم بحث و گفت‌وگو شود.

گروه طالبان که از 15 اوت 2021 قدرت را درافغانستان بدست گرفته درصدد به رسیمت شناختن خود دراین کشور است . از اینرو تاکنون به کشورهای مختلف از جمله همسایه سفر کرده است .

کلیدواژه