دلو 24, 1400 17:06 Asia/Kabul
  • دیدار علمای شیعه هرات با وزیر مهاجرین دولت طالبان در افغانستان
    دیدار علمای شیعه هرات با وزیر مهاجرین دولت طالبان در افغانستان

علمای شیعه هرات افغانستان و وزیر مهاجرین دولت موقت طالبان در دیدار با یکدیگر بر ضرورت وحدت اقوام مختلف این کشور تاکید کردند .

شورای علمای شیعه افغانستان، همواره  نقش و جایگاه شیعیان این کشور را در دولت موقت طالبان ، خواستار است .

پیش از این نیز بارها هیاتی از شورای علمای شیعه افغانستان با مقامات طالبان درباره تشکیل دولت فراگیر در این کشور گفت‌وگو کرده بودند.

گروه طالبان که از 15 اوت 2021 قدرت را در افغانستان بدست گرفته با تشکیل دولت موقت ،وعده تشکیل دولت فراگیر را در این کشور داده ،  اما اما هنوز محقق نشده است .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)،حجت‌الاسلام والمسلمین«محمد مطهری» رئیس شورای علمای شیعه  منطقه جبرئیل  هرات در غرب  افغانستان امروز (یک شنبه) در دیدار با  «خلیل‌الرحمن حقانی» وزیر مهاجرین طالبان خواستار توجه دولت طالبان به مطالبات جامعه شیعه افغانستان شد.

رئیس شورای علمای جبرئیل هرات افزود، در این دیدار اعضای شورای علمای شیعه هرات از وزیر مهاجرین طالبان خواست برای تامین عدالت در توزیع کمک‌ها و تلاش برای ایجاد وحدت در میان مردم تلاش کند .

«خلیل‌الرحمن حقانی»  نیز ضمن تاکید بر وحدت اسلامی میان تمامی اقشار افغانستان از شورای علمای جبرئیل خواست تا نماینده‌ای را برای هماهنگی با این وزارت مهاجرین تعیین کند تا از این طریق برنامه‌ها پیش برده شود.

کلیدواژه