دلو 25, 1400 12:11 Asia/Kabul
  • هشدار مقام سازمان ملل نسبت به بحران انسانی در افغانستان
    هشدار مقام سازمان ملل نسبت به بحران انسانی در افغانستان

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه می‌گوید: مردم افغانستان به علت مشکلات اقتصادی سختی‌های شدیدی را تجربه می‌کنند.

پس از سقوط کابل و حضور طالبان، ذخایر ارزی افغانستان مسدود شده، بهای مواد سوختی به‌ویژه نفت افزایش یافته و مردم در شرایط اقتصادی نامناسبی گرفتار شده اند. تغییر نرخ ارز و افزایش بهای مواد، تعطیلی کارخانه‌ها و بحران سیاسی، بحران مهاجرت، متوقف شدن فعالیت‌ موسسه‌های خارجی و داخلی و در نتیجه بیکاری هزاران تن، فقر در افغانستان را چنان افزایش داد که در بیست سال گذشته بی‌ سابقه بوده است. 

به گزارش رادیودری، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با انتشار مطلبی در توییتر، از تمام کشورها خواست که از آزاد شدن ذخایر ارزی افغانستان با هدف کمک به مردم افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و بحران بشری در این کشور اطمینان حاصل کنند.

این اظهارات معاون دبیرکل سازمان ملل در حالی مطرح می شود که پیش از این نهادها و موسسات بین المللی نسبت به وضعیت بد بشری و فروپاشی اقتصادی افغانستان هشدار داده بودند.

چند روز قبل، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هم درباره احتمال مرگ یک میلیون کودک به دلیل سوءتغذیه حاد در افغانستان هشدار داده بود.

هشدار درباره خطر فروپاشی اقتصادی در افغانستان

کلیدواژه