دلو 25, 1400 13:49 Asia/Kabul
  • عکس آرشیوی است
    عکس آرشیوی است

منبعی در وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد هیأتی از طالبان قرار است به انگلیس سفر کند تا درباره مسائل انسانی و بشردوستانه مذاکره کند.

به گزارش رادیو دری، این منبع که خواسته نامش فاش نشود افزوده است:‌ «ریاست این هیات را قلندر عباد سرپرست وزارت بهداشت طالبان برعهده دارد و نمایندگان دولت افغانستان قصد دارند نشستی با مقامات انگلیس برگزار کنند.»

با این حال این منبع هیچ تاریخ دقیقی برای این نشست یا جزئیات مربوط به این که کدامیک از مقامات انگلیس از این هیات استقبال و با آن دیدار خواهند کرد، ارائه نکرده است.

هیات هایی از دولت موقت طالبان تاکنون دو سفر به کشورهای اروپایی داشته اند.

هفته قبل هیأتی از طالبان به دعوت از یک سازمان غیردولتی سوییس برای گفت‌وگو درباره مسائل حقوق بشری و وضعیت انسانی در افغانستان به ژنو رفت.

اواخر جدی گذشته نیز هیاتی به رهبری امیرخان متقی وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان سفری رسمی به اسلو،‌ پایتخت ناروی/نروژ داشت.

همچنین بر اساس گزارش رسانه‌های خبری، مقامات طالبان آماده می‌شوند تا مذاکرات بیشتری با مقامات نروژ و نیز نمایندگانی از ترکیه برگزار کنند.

اگرچه دولت موقت طالبان به صورت بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است اما برخی کشورها با هدف نظارت بر اوضاع انسانی و مسائل حقوق بشری در افغانستان با طالبان ارتباط برقرار کرده‌اند.

طالبان از نروژ خواست حکومت آنها را به رسمیت بشناسد

سفر هیأت طالبان به سوییس؛ حقوق بشر، محور گفت‌وگوها