دلو 26, 1400 13:37 Asia/Kabul
  • اعلامیه دولت طالبان به مناسبت 26دلو، سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان
    اعلامیه دولت طالبان به مناسبت 26دلو، سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان

امروز ۲۶ ماه دلو مصادف است با سی و سومین سالروز شکست و خروج ارتش سرخ اتحاد شوروی سابق از افغانستان.

دولت طالبان این روز را روز پرافتخار در تاریخ افغانستان می‌داند و فرا رسیدن آن را به تمام ملت مسلمان و مجاهد خود تبریک می‌گوید.
یقینا آزادی و هویت کشورها به همت و شهکاری آن‌ها وابستگی دارد. الحمدلله افغان‌ها در یک قرن اخیر سه بار در این میدان امتحان مثبت داده اند، آزادی و استقلال کشورشان را پس گرفته و حفاظت نموده اند.
اینکه کشور ما به تازگی، سومین بار هم از اشغال آزاد شد، نشان می دهد که احساس آزادی‌خواهی در افغان‌ها باقوت خود وجود دارد و آن‌ها برای دفاع از دین و کشورشان عهد و اراده قوی دارند.
ما امیدواریم که کشورهای متجاوز، از تهاجم‌های پیهم و آزادی دوباره افغان‌ها در یک قرن اخیر، درس‌های زیادی گرفته باشند و دیگر راه دشمنی و خصومت با کشور و ملت ما را ترک کنند.
افغان‌ها مردم صلح‌جو و امن‌خواه هستند، اما هر بار صلح و امنیت شان در اثر تهاجم و تجاوزهای خارجی‌ها به جنگ تبدیل شده و فرصت‌ها از پیش شان گرفته شده است.
ما اراده‌ تجاوز بر حریم و خاک کدام کشور را نداریم و از سایر کشورها هم خواهان احترام متقابل و زندگی با امن، را داریم.
مردم مسلمان و غیور افغانستان باید همانند گذشته در برابر هر گونه توطئه‌ها و دسایس بیدار باشند و با نگه‌داری و تعهد محکم اسلامی و وحدت ملی شان، راه نیاکان و پدران شان را دنبال نمایند و از آزادی و استقلال کشور شان به جدیت دفاع کنند.

26 دلو، سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان

کلیدواژه