دلو 26, 1400 17:46 Asia/Kabul
  • کاهش بدهی برق افغانستان به شرکت «برق تاجیک»
    کاهش بدهی برق افغانستان به شرکت «برق تاجیک»

رئیس شرکت برق تاجیک اعلام کرد، بدهی شرکت برق افغانستان به تاجیکستان در ابتدای سال جاری میلادی 6 میلیون دلار کاهش یافته است.

با تسلط طالبان بر افغانستان، شرکت برق این کشور اعلام کرده بود به کشورهای همسایه از جمله تاجیکستان به خاطر برق دریافتی، بدهکار شده و خواستار تعویق پرداخت آن شده بود. پیشتر کابل و دوشنبه بر سر صادرات سالانه 1.2میلیارد کیلووات ساعت برق از تاجیکستان به افغانستان توافق کرده بودند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، «محمدعمرعصازاده» رئیس شرکت برق تاجیکستان گفت: در آغاز سال 2022 بدهی شرکت «برشنا» افغانستان به شرکت برق تاجیک 33 میلیون دلار بود که در ماه ژانویه 2 میلیون دلار و در ماه فوریه 4 میلیون دلار بدهی خود را به این شرکت برق تاجیک پرداخت کرده است.

رئیس شرکت برق تاجیکستان اظهار کرد، برق تاجیکستان در حال حاضر در حجم کم و در حدود 40 مگاوات ساعت در روز به افغانستان عرضه می‌شود و در دوره بهار – تابستان (می – سپتامبر) که تاجیکستان مازاد برق زیادی دارد، حجم عرضه برق به 400 مگاوات ساعت افزایش خواهد یافت.

عصازاده تاکید کرد، مطابق توافقات با شرکت «برشنا» افغانستان برای هر یک کیلووات ساعت برق 4.67 سنت پرداخت می‌کند.

بنابر آمار شرکت برق تاجیک، «دوشنبه» در سال 2021 حدود 635.9 میلیون سامانی معادل 56.3 میلیون دلار به افغانستان برق صادر کرده است.

کلیدواژه