دلو 27, 1400 08:57 Asia/Kabul
  • هشدار کمیته بین‌المللی نجات در مورد قحطی در افغانستان
    هشدار کمیته بین‌المللی نجات در مورد قحطی در افغانستان

برون مرزی - کمیته بین‌المللی نجات IRC در مورد تبعات بی‌توجهی به وضعیت افغانستان و متعاقبا تلفات قحطی در این کشور هشدار داد.

به گزارش رادیودری، کمیته بین‌المللی نجات روز سه شنبه هشدار داد، در صورت بی توجهی، قحطی بیشتر از جنگ ۲۰ ساله در افغانستان قربانی خواهد گرفت.

این کمیته با انتشار بیانیه ای 23 میلیون تن از مردم افغانستان را درگیر ناامنی غذایی توصیف کرد و افزود: شش ماه پس از تسلط طالبان بر افغانستان، نیازهای بشردوستانه در این کشور به شدت افزایش یافته است.

کمیته بین‌المللی نجات از افزایش نیاز افغانستان به کمک های بشردوستانه 6 ماه بعد از به قدرت رسیدن طالبان در این کشور خبر داد و این طور پیشبینی کرد: "تا نیمه دوم امسال ۹۷ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار می گیرند."

ده ها سال جنگ داخلی و اشغال خارجی به ویژه دو دهه اشغال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی، تقریبا تمامی زیرساخت های این کشور را نابود کرده است. در حالی که افغان ها در ماه های اخیر با برگزاری تظاهرات از واشنگتن خواستار استرداد پول های بلوکه شده کشورشان بودند، جو بایدن که به دلیل خروج بدون برنامه نیروهای آمریکایی از افغانستان مورد انتقاد قراردارد، در اوج بحران اقتصادی و همه گیری کرونا  در افغانستان، به یکباره بخشی از پول مردم این کشور را مصادره کرد.

شهروندان کابل: فرمان جو بایدن غیرقانونی و غیرانسانی است

هشدار طالبان به امریکا

کلیدواژه