دلو 27, 1400 13:53 Asia/Kabul

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که با وجود فرمان جو بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان، تا زمان حکم دادگاه انتقال این دارایی‌ها ممکن نیست.

به گزارش رادیو دری، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید درباره فرمان جو بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان به نفع خانواده‌های کشته‌شدگان حادثه یازده سپتامبر گفت: «تا زمانی که دادگاه حکمی صادر نکند این پول به هیچ وجه قابل انتقال نیست.»

وی با اظهار اینکه نیمی دیگر از دارایی‌های افغانستان نیز منتظر حکم دادگاه فدرال آمریکا است، افزود که این اقدام رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا بخشی از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان "به نفع مردم افغانستان" استفاده شود.

سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر اینکه بیش از 3.5 میلیارد دلار از این دارایی‌ها قرار است در آمریکا باقی بماند، اظهار داشت: «آنچه که مهم است تا مردم بدانند و بفهمند این است که فرمان اجرایی در تلاش برای تأمین بخشی از این بودجه به مردم افغانستان صورت گرفته است.»

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی است که فرمان اجرایی جو بایدن برای مصادره اموال افغانستان با واکنش های شدید افغان ها در داخل و خارج کشور روبه‌رو شده است.

شهروندان افغانستان روز سه شنبه 26 دلو در کابل و ولایات مختلف تظاهرات ضد آمریکایی برگزار و تأکید کردند آمریکا باید برای جنایاتی که در افغانستان مرتکب شده است غرامت بپردازد.

انتقاد وزارت خارجه دولت طالبان از آمریکا

تکمیلی/ تظاهرات ضدآمریکایی سراسری در افغانستان در اعتراض به فرمان بایدن

کلیدواژه