دلو 28, 1400 19:18 Asia/Kabul

اتاق صنایع و معادن افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که امریکا حق ندارد پول های پشتوانه بانک مرکزی افغانستان را به متضررین حادثه یازده سپتامبر توزیع نموده ویا انرا دربخش کمکهای بشری مصرف نماید.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو ری، الحاج سخی احمد پیمان عضو بورد رهبری (هیأت مدیره) و معاون اول اتاق صنایع و معادن افغانستان در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «پول منجمد شده در بانک های امریکایی اثاثه، امانت و سرمایه ملت افغانستان است. نه از جمهوریت و نه هم از امارت است و بایدن نباید ثروت ملی ما را خیرات کند.»

به گفته آقای پیمان اگر بایدن از فیصله خود منصرف نشود سکتور خصوصی و صنعتکاران افغانستان به دادخواهی خویش در درون و بیرون کشور ادامه خواهند داد.
حاجی فرید احمد مولوی زاده معاون روابط بین المللی اتاق صنایع و معادن نیز فیصله بایدن رییس جمهور ایالات متحده امریکا در مورد پول‌های منجمد شده افغانستان در بانک های امریکایی را ناعادلانه، ظالمانه و دزدی دارایی ملت مظلوم افغان دانست.

وی گفت: «ثروت موجود در بانک های امریکایی پشتوانه بانک مرکزی کشور و امانت ملی ما است که ضایع کردن آن اعتبار بانک جهانی را متضرر می کند و فیصله بایدن بدون اینکه عاملین اصلی قضیه ۱۱ سپتامبر شناسایی گردد جز انتقام جویی صریح از چهل میلیون افغان مظلوم معنی دیگری ندارد.»

درخواست زنان افغانستان از شورای امنیت: جلو دزدی را بگیرید

چرا آمریکا پول افغانستان را می‌دزدد؟

کلیدواژه