دلو 29, 1400 15:27 Asia/Kabul
  • مردم افغانستان به فرمان اجرایی بایدن برای مصادره اموال افغانستان اعتراض می کنند
    مردم افغانستان به فرمان اجرایی بایدن برای مصادره اموال افغانستان اعتراض می کنند

در حالی که فقر و قحطی جان میلیون ها نفر را در افغانستان تهدید می کند وکلا و لابی گران در آمریکا برای به دست آوردن بخشی از دارایی های مصادره شده افغانستان تلاش می کنند.

به گزارش رادیو دری، پس از صدور فرمان اجرایی بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های توقیف شده مردم افغانستان به نفع خانواده‌های کشته‌شدگان 11 سپتامبر و تاکید کاخ سفید بر اینکه انتقال این پول‌ها به حکم دادگاه عالی بستگی دارد، تیم وکلای این خانواده‌ها برای کسب سهمی از این دارایی‌ها به تکاپو افتاده و دست به دامن لابی‌گران شده‌اند.

پایگاه اینترنتی اینترسپت گزارش داد: «این وکلا به لابی‌گران وعده داده‌اند که در صورت پیروزی در این پرونده بخشی از 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های مردم افغانستان را با آن‌ها تقسیم خواهند کرد.»

کریندلر و کریندلر Kreindler & Kreindler یکی از شرکت‌های حقوقی که برای مطالبه بخشی از 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان تشکیل پرونده داده است در دسامبر سال گذشته یک شرکت لابی‌گر را استخدام کرد.

شرکت حقوقی کریندلر و کریندلر در نامه‌ای به خانواده‌های کشته‌شدگان 11 سپتامبر اظهار داشته است هنوز بسیاری مسائل حقوقی برجسته در مورد مصادره دارایی‌های افغانستان وجود دارد اما آن‌ها به همکاری تیم لابی خویش به تلاش برای تاثیرگذاری بر وزارت دادگستری بایدن ادامه خواهند داد.

همچنین اندرو مالونی یکی از شرکای کریندلر و کریندلر گفته است این شرکت مستحق کسب بخشی از دارایی‌های مردم افغانستان است زیرا به گفته او «مردم افغانستان در مقابل طالبان به اندازه کافی ایستادگی نکردند، بنابراین آن‌ها در ایجاد شرایطی که در آن قرار گرفته اند نقش و مسوولیت دارند.»

کاخ سفید: انتقال دارایی‌های افغانستان بدون حکم دادگاه ممکن نیست

واکنش عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا به تصرف دارایی‌های افغانستان

کلیدواژه