حوت 04, 1400 19:05 Asia/Kabul
  • امضای طومار آنلاین برای آزاد سازی دارایی های افغانستان در آمریکا
    امضای طومار آنلاین برای آزاد سازی دارایی های افغانستان در آمریکا

در ادامه واکنش‌ها به فرمان بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های توقیف شده افغانستان، یک رسانه چینی، به صورت آنلاین طوماری را برای بازگرداندن دارایی‌های افغانستان منتشر کرد.

به گزارش رادیو دری؛ در پی صدور فرمان اجرایی بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان به نفع خانواده‌های کشته‌شدگان حملات 11 سپتامبر و خشم جهانی از این اقدام، نشریه گلوبال تایمز چین امروز (چهارشنبه 4 حوت) طومار آنلاینی را با هدف خواست از آمریکا برای آزادسازی بدون قید و شرط دارایی‌های افغانستان منتشر کرد.

گلوبال تایمز در این طومار نوشته است که « این رفتار وحشیانه از سوی قدرتمندترین کشور جهان است که دارایی‌های فقیرترین کشور جهان را به طور علنی غارت می کند».

در ادامه این طومار آمده است که آمریکا حق ندارد خودسرانه به دارایی‌های کشورهای دیگر در خارج از کشور دست اندازی کند، زیرا چنین اقداماتی فاقد هرگونه مبنای قانونی و بسیار غیراخلاقی است.

در ادامه این نامه تصریح شده است: آمریکا بیش از هر کشور دیگری مقصر ناآرامی‌ها در افغانستان است و بنابراین باید مسوولیت اصلی نجات افغان‌ها را به دوش بکشد، اما اکنون آمریکا به جای کمک درحال دزدی پول افغان‌ها است.

گلوبال تایمز در این طومار از مخاطبان خود خواسته است این نامه مشترک را امضا کنند و از آمریکا بخواهند تا بدون قید و شرط آنچه متعلق به افغان‌ها است را به آن‌ها بازگرداند و با بحران انسانی بی‌سابقه مقابله کند.

رئیس جمهوری آمریکا جمعه (22 دلو) فرمان داد که نیمی از دارایی‌های مردم افغانستان برای ایجاد یک صندوق امانی "به نفع مردم افغانستان" استفاده  و نیم دیگر آن به عنوان غرامت به بازماندگان حادثه یازده سپتامبر پرداخت شود.

این اقدام نه تنها خشم شدیدی را در افغانستان برانگیخت، بلکه باعث ایجاد واکنش‌های گسترده در جامعه جهانی نیز شد.

درخواست ازبکستان برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان در آمریکا

راهپیمایی اعتراضی به پول های بلوکه شده افغانستان

 

کلیدواژه