حوت 07, 1400 16:09 Asia/Kabul
  • نگرانی صندوق کودکان ملل متحد از اوضاع کودکان افغان
    نگرانی صندوق کودکان ملل متحد از اوضاع کودکان افغان

مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) بر ضرورت یافتن راهی برای نجات کودکان افغان توسط جامعه‌ بین‌المللی و طالبان تاکید کرد.

تقریبا تمامی سازمان های بشردوست و بین المللی در مورد خطر قحطی در افغانستان و خطر مرگ میلیون ها نفر از افغان ها به ویژه کودکان هشدارداده اند. آمریکا در چنین شرایطی به بهانه به قدرت رسیدن طالبان در اسد 1400، دارایی های مردم افغانستان را توقیف و سپس مصادره کرده است.

به گزارش رادیو دری، کاترین راسل مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد که به تازگی به افغانستان سفر کرده است، دیروز جمعه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، زمان از اهمیت بالایی برخوردار است، هرچه بیشتر منتظر بمانیم، اوضاع برای کودکان افغانستان بدتر خواهد شد.

راسل مشاهدات خود در افغانستان را نگران کننده توصیف کرد و افزود، "چندین دهه جنگ، خشکسالی ویرانگر، اقتصاد در حال فروپاشی و تحریم‌های بین‌المللی خسارات جبران‌ناپذیری به کودکان افغانستان وارد می‌کند."

مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد، با اشاره به وخامت فزاینده اوضاع افغانستان، تاکید کرد، براساس پیش‌بینی یونیسف در سال ۲۰۲۲، بیش از یک میلیون کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید نیاز به درمان خواهند داشت.

این اظهارات در حالی مطرح می شوند که جنگ در اوکراین توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده و احتمال کم رنگ شدن توجهات بین المللی به وضعیت مردم افغانستان را افزایش داده است.

هشدار یونیسف درباره افزایش سوء تغذیه کودکان در افغانستان

کلیدواژه