طالبان: آمریکا از ناکامی 20ساله عبرت بگیرد 
(last modified Sun, 27 Feb 2022 08:11:36 GMT )
حوت 08, 1400 12:41 Asia/Kabul
  • طالبان: آمریکا از ناکامی 20ساله عبرت بگیرد 
    طالبان: آمریکا از ناکامی 20ساله عبرت بگیرد 

معاون وزیر دفاع حکومت طالبان، برخورد محترمانه آمریکا با مردم افغانستان را خواستار شد.

مفتی لطیف‌الله حکیمی، معاون وزیر دفاع طالبان در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایران‌پرس در کابل با محکوم کردن اقدام آمریکا در مسدودسازی پول افغانستان تصریح کرد، آمریکایی‌ها در 20 سال گذشته، مردم افغانستان را به هر روشی اذیت کردند و به آنان زور گفتند.
معاون وزیر دفاع دولت موقت طالبان اظهار کرد، آمریکایی‌ها نمی‌توانند موضوع مسدودسازی پول مردم افغانستان را پنهان کنند. 
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همزمان با اوج بحران اقتصادی، فقر و گرسنگی در افغانستان، علاوه بر مصادره دارایی‌های این کشور، بخشی از این پول را برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر 2001 اختصاص داده است. 
براساس تصمیم رئیس جمهوری آمریکا قرار است، سه و نیم میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان در آمریکا به‌عنوان غرامت برای خانواده قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر اختصاص داده ‌شود. این تصمیم دولت آمریکا اعتراض گسترده اقشار مختلف مردم افغانستان به همراه داشته است. 
مفتی لطیف‌الله حکیمی، معاون وزیر دفاع دولت موقت طالبان همچنین درباره ساختار ارتش افغانستان اظهار کرد، معیارهای جدیدی برای شکل‌گیری ساختار ارتش قوی در دستور کار است و نیروهای ارتش باید پاک و متعهد باشند.
معاون وزیر دفاع طالبان با بیان اینکه ارتش زنان نیز تشکیل خواهد شد، گفت: ارتش افغانستان باید از ارزش‌های کشور خود محافظت کند و این هدف اصلی ارتش است.

نبیل: امروز روز ناکامی آمریکا و متحدانش در افغانستان است

کلیدواژه