حوت 08, 1400 19:04 Asia/Kabul

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان هدف از راه‌اندازی عملیات پاکسازی در کابل و سایر ولایت ها را تامین امنیت مردم و بازداشت «دزدان، آدم ربایان، عناصر شرور و مجرمان عنوان کرد.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، ذبیح‌الله مجاهد معین وزارت اطلاعات وفرهنگ و سخنگوی  طالبان عصر امروز در جمع خبرنگاران در کابل  گفت عملیات تفتیش بسیار مسلکی و درست آغاز شده و با تیم های تفتیش در منطقه امام مسجد و وکیل گذر حضور داشته و با اجازه صاحب خانه تیم های تفتیش وارد خانه شده و عملیات تفتیش را انجام می دهند.
به گفته مجاهد هدف از راه اندازی تفتیش، تامین امنیت و اطمینان مردم از سر ،جان ومال شان می باشد .

وی در خصوص شروع عملیات تفتیش از کابل  گفت در شهر کابل مردم زیادی زندگی می کنند تاجران ، صرافان و سرمایه گذاران از ناامنی ها و دزدی ها اختطاف ها که در این اواخر بیشتر شده  بوده  نگران بودند  به این دلیل این عملیات در کابل و ولایات همجوار راه اندازی شده است.
مجاهد در پاسخی سوالی گفت چون در ولایات نفوس کمتر است مسئولین مناطق می توانند جلوناامنی ها را بگیرند و اگر ضرورت شود عملیات ویژه در ولایات نیز در نظر گرفته می شود.
وی در مورد عملیات های شبانه نظام قبلی و امریکایی ها گفت امریکایی ها با طیاره و وحشت عملیات ها را  راه اندازی می نمودند اما ما عملیات تصفیوی را بخاطر مردم و جلوگیری از ناامنی ها اختطاف گری ها و به خواست مردم راه اندازی کردیم.
 

آغاز «عملیات پاکسازی» در کابل و چند ولایت دیگر افغانستان

کلیدواژه