حوت 09, 1400 14:20 Asia/Kabul

تاجران مستقر در ولایت ننگرهار می گویند مشکلات تاجران افغان در کشور پاکستان روبه افزایش است و میزان تجارت بین دو کشور به نسبت گذشته کاهش یافته است.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری،تاجران افغان در نشستی مشترک با منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل که بنا به دعوت اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت ننگرهار به شهر جلال آباد صورت گرفته بود مسایل مربوط به تجارت و مشکلات پیش آمده بر سر راه تاجران افغان در پاکستان را بررسی کردند.

گلمراد عرب رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت ننگرهار گفت در گذشته روزانه 1200 لاری حامل اموال تجارتی از دروازه تورخم رفت و آمد می کرد که اکنون به 500 لاری در روز کاهش یافته است.

تورملنگ رئیس اتاق معادن و صنایع در این ولایت خواستار فراهم کردن تسهیلات برای تاجران افغان در هنگام سفر به پاکستان شد.

سفیر اسلام آباد در کابل افزود به زودی پروسه رفت وبرگشت بس های دوستی بین دو کشور آغاز شده و مشکلات موجود در تورخم به زودی برطرف شده و تسهیلات لازم در رفت وآمد به خصوص مریضان فراهم خواهد شد.

نشست بین تاجران افغان و سفیر پاکستان در کابل در شهر جلال آباد در حالی صورت می گیرد که قرار بود به روز دوشنبه نشستی بین طالبان و حکومت پاکستان برای حل مشکلات تجاری بین دو کشور در شهرک تورخم برگزار گردد اماگفته می شود که برگزاری این نشست به گونه حضوری بنابر دلایل نامعلوم لغو شد و این نشست  آنلاین برگزار خواهد شد.

کاهش 50 درصدی تجارت افغانستان و پاکستان

کلیدواژه