حوت 09, 1400 15:23 Asia/Kabul

مسوولان در ولایت تخار از برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت برای 500 نیرو به منظور فعالیت آنان در وزارت امور داخله دولت طالبان خبر دادند.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، مسئولان در ولایت تخار می گویند این نیروها برای تامین امنیت شهروندان این ولایت آموزش دیده اند و در فعالیت‌هایشان قوانین و پالیسی وزارت امور داخله "امارت اسلامی" را رعایت می کنند.

محمد موسی انصار آمر تعلیم و تربیه پولیس می گوید که افراد فارغ شده باید صداقت وایمان داری را در نظر گرفته با رشوت واختلاس مبارزه نمایند.

مقام های محلی تخار از این نیروها خواسته اند که در انجام وظیفه، "تقوا و پرهیز گاری" اختیار نموده و برای خدمت در جامعه تلاش کنند.

آنان تاکید می کنند که دروازه های ادارات حکومتی برای تمام شهروندان باز است.

مولوی سید احمد احمدی می گوید: «امارت اسلامی در تمام ادارات و شعب افراد برجسته استخدام کرده است و مردم در ولسوالی ها و قریه ها می توانند که غرض حل مشکلات شان به آن ادارت مراجعه نمایند.»

مولوی عبدالحی عضو ریاست امر به معروف طالبان در تخار نیز می گوید: «تقریر و تبلیغ تنها به دعوت کردن توسط زبان نیست بلکه به اخلاق خوب ورفتار انسانی می باشد.»

او از مجاهدین فارغ شده خواست که اخلاق و رفتار شان را برای دیگران الگو بسازند

چندی قبل نیز حدود ۵۰۰ تن دیگر از لوای هفتم سرحدی پس از فراگرفتن آموزش های تاکتیکی فراغت حاصل نموده و مانور نظامی اجرا کرده بودند.

سفر مقامات امنیتی تخار به ولسوالی رستاق برای بررسی اوضاع امنیتی