حوت 10, 1400 18:01 Asia/Kabul
  • مجاهد سخنانش را درباره ممنوعیت مهاجرت از افغانستان اصلاح کرد
    مجاهد سخنانش را درباره ممنوعیت مهاجرت از افغانستان اصلاح کرد

ذبیح الله مجاهد در پیامی توئیتری با اشاره به اظهارات اخیر خود درباره محدودیت های اتباع افغان برای خروج از کشور نوشته است: این محدودیت شامل هموطنانی که اسناد قانونی و دعوتنامه دارند نمی شود.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح الله مجاهد روز یکشنبه گفته بود: تا زمانی که اوضاع و شرایط زندگی شهروندان افغان مقیم خارج از کشور بهتر نشود، اجازه نخواهیم داد شهروندان افغان از کشور خارج شوند زیرا دولت در قبال حفاظت از افراد مسوولیت دارد.

وی امروز در پیامی توئیتری گفته است که سخنان من درباره این ممنوعیت مربوط به افغان هایی است که بدون اسناد قانونی، غیراصولی و به صورت قاچاق از افغانستان خارج می شوند که این وضع آنان را با خطر مواجه می سازد.

سخنگوی طالبان تاکید کرده است:هموطنانی که اسناد قانونی و دعوتنامه داشته باشند می توانند به خارج از کشور سفر کنند و با اطمینان به افغانستان بازگردند.

در پی سرنگونی دولت اشرف غنی بسیاری از شهروندان افغان برای رهایی از اوضاع نامطلوب کنونی در افغانستان تصمیم به ترک وطن گرفتند.

براساس گزارش روزنامه "نیویورک تایمز" بیش از یک میلیون تن از شهروندان افغانستان در چند ماه گذشته که طالبان بر مسند قدرت نشسته اند از مرزهای جنوب غربی به خارج از این کشور از جمله ایران مهاجرت کرده‌اند. 

مخالفت طالبان با مهاجرت شهروندان افغان

برادر از افغان ها خواست در کشورشان بمانند

 

کلیدواژه