حوت 10, 1400 18:24 Asia/Kabul

هزاران مهاجر افغان که در عملیات نیروهای آمریکایی با عنوان «عملیات تخلیه» از افغانستان خارج شده اند با گذشت نزدیک به هفت ماه هنوز در بلاتکلیفی بسر می برند.

به گزارش رادیو دری؛ این مهاجران افغان که به اردوگاهی در «ابوظبی» امارات منتقل شده اند با اعتراض به آمریکا به دلیل بی توجهی به سرنوشت شان می گویند: آمریکایی ها به آنان وعده داده بودند که در مدت دو ماه به آمریکا منتقل می شوند، اما اکنون بیش از شش ماه گذشته و آن‌ها هنوز بلاتکلیفند.

این پناهجویان افغان که تعدادشان فقط در ابوظبی 10 هزار نفر تخمین زده می شود، همکار نظامیان آمریکایی و ناتو بوده و در پیاده سازی برنامه‌های آمریکا در افغانستان در بیست سال گذشته کمک های زیادی کرده اند.

در همین حال مولوی «عبدالسلام حنفی» معاون رئیس کابینه طالبان در پیامی به این دسته از مهاجران که در اردوگاه هایی در خارج از کشور بلاتکلیف هستند گفته است که می توانند به کشورشان بازگردند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان هم می گوید: ما اطلاع داریم که پناهجویان افغان از جمله در قطر و ترکیه در وضعیت بدی زندگی می‌کنند و به همین سبب ما از خروج غیرقانونی شهروندان جلوگیری می‌کنیم.

در روز‌های خروج آمریکا از افغانستان حدود 120  هزار شهروند افغان از این کشور خارج شدند.

شب سوم اعتراض پناهجویان افغان در کمپ ابوظبی

پناهجویان افغان در ابوظبی به بدعهدی آمریکا اعتراض کردند

کلیدواژه