حوت 11, 1400 10:03 Asia/Kabul
  • آموزش خطرات مین به ۴۱۶ هزار مهاجر افغانستانی در ایران
    آموزش خطرات مین به ۴۱۶ هزار مهاجر افغانستانی در ایران

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی ایران اعلام کرد : ۴۱۶ هزار و ۹۲۳ مهاجر افغانستانی هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی " دوغارون " آموزشهای لازم در زمینه خطرات مین را فرا گرفتند.

به گزارش رادیو دری،"هادی رمضانی "  رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی ایران، امروز ( چهارشنبه )  گفت:  اقدام انساندوستانه   آموزش خطرات مین  به مهاجران افغانستانی را جمعیت هلال احمر تایباد امسال ( 1400 )  با برگزاری ۶ هزار و ۹۴۸ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین این نهاد انجام داده که نسبت به سال گذشته ( 1399 )  بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.  
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تایباد افزود : بطور میانگین روزانه ۲۱ کلاس آموزش های پیش آگاهی از خطرات مین با چهار مربی ایرانی و افغانستانی در این مرکز برگزار می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: سال گذشته ( 1399 ) نیز ۲۵۵ هزار و ۴۶۸ نفر از اتباع افغانستان که قصد ورود به کشورشان را داشتند، آموزش های لازم در زمینه خطرات مین را فرا گرفتند.
"هادی رمضانی "   همچنین گفت : مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد  از سال  2005  در مرز دوغارون فعال شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد تاکید کرد : در این آموزش ها، تشخیص انواع مین و گلوله های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگ ها، تابلوها و محل های مین گذاری شده و سایر آموزش های مربوطه به مهاجران افغانستانی ارائه شده است.    
"هادی رمضانی " همچنین  به توزیع انواع اقلام بهداشتی در بین اتباع خارجی، حین خروج از ایران اشاره کرد. 
شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی، در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.  

سازمان ملل: پاکسازی افغانستان از مین 10 سال طول می کشد

کلیدواژه