حوت 11, 1400 10:51 Asia/Kabul
  • کمک یک میلیارد دلاری بانک جهانی به افغانستان
    کمک یک میلیارد دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی اعلام کرد که طرح استفاده بیش از یک میلیارد دالر از صندوق امانی منجمد افغانستان، کمک بزرگی به تلاش‌ها برای کاهش بدتر شدن بحران‌های انسانی و اقتصادی افغانستان خواهد کرد.

بانک جهانی روز گذشته (سه‌شنبه) بیش از یک میلیارد دلار کمک بشردوستانه به افغانستان اعلام کرد و گفت که این پول به آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی اختصاص می‌یابد و خارج از دسترس حاکمان کنونی باقی می‌ماند.

به گزارش رادیو دری، تخصیص مجدد از بودجه صندوق  بازسازی افغانستان (ARTF) به دنبال ۲۸۰ میلیون دلار بودجه ARTF پرداخت شده در دسامبر گذشته انجام می‌شود که هدف آن حمایت از واکنش بشردوستانه در ماه‌های بحرانی زمستان است.

طبق این گزارش، وجوهی که در قالب کمک‌های بلاعوض ارائه می‌شود، هدف‌شان «حمایت از ارائه خدمات اساسی»، محافظت از مردم آسیب پذیر، کمک به حفظ سرمایه انسانی و خدمات کلیدی اقتصادی و اجتماعی و کاهش نیاز به کمک‌های دوستانه در آینده بوده است.

بانک جهانی کمک‌های خود را به افغانستان پس از آگوست سال گذشته مالی و استقرار نظم جدید به حالت تعلیق در آورده بود.

صندوق امانی کمک‌کننده افغانستان متعلق به کمک‌های بین‌المللی برای بهبود زندگی میلیون‌ها افغان است.

بانک جهانی گفته است  به این دلیل که قادر نیست که  به صورت مستقیم به رژیم کنونی پول بدهد، بودجه‌ در نظر گرفته شده را به یونیسف کمک می‌کند.

پس از سقوط دولت پیشین، جمعیت افغانستان با کمبود مواد غذایی و فقر فزاینده مواجه بوده است.

بانک جهانی گفته است که هدف از این کمک‌های جدید، حفاظت از مردم آسیب‌پذیر و کمک‌ به حفظ سرمایه انسانی و خدمات کلیدی اقتصادی و اجتماعی افغانستان است.

افغانستان بیش از ۱۴۰ میلیون دلار کمک از بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی دریافت می کند

کلیدواژه