حوت 12, 1400 12:21 Asia/Kabul

ملاعبدالغنی برادر معاون اول رئیس حکومت طالبان، عملیات بازرسی خانه به خانه در کابل را عامل تامین امنیت خواند و تاکید کرد که امارت اسلامی تامین امنیت شهروندان را وظیفه خود می داند.

به گزارش رادیو دری؛ ملا برادر امروز در کنفرانس ملی بخش خصوصی در کابل با اشاره به اجرای عملیات تصفیه که این روزها با انتقادات زیادی در داخل و خارج از افغانستان رو به رو شده است افزود: در این عملیات که در کابل و ولایات کاپیسا، پروان و پنجشیر در حال اجراست تاکنون شماری از آدم ربایان و دزدان گرفتار شده اند و اموال بیت المال بازگشته و امنیت مردم تامین شده است.

معاون اول رئیس حکومت طالبان اضافه کرد: در گذشته عزت، مال و جان کسی در کشور محفوظ نبود، تاجران، صرافان، سرمایه گذاران  وسایر افراد جامعه ربوده می شدند ولی امروز ما درباره حفظ عزت، ناموس و مال مردم اطمینان می دهیم.

ملا برادر تاکید کرد:  با تامین امنیت سایر چرخ های زندگی از جمله فعالیت های اقتصادی و آموزشی به گردش افتاده است و مردم در فضایی مطمئن می توانند زندگی کنند تا کشور راه ترقی را در پیش گیرد.

وی گفت: امروز مکتب ها و دانشگاه ها به روی دختران و پسران باز شده و ما تلاش می کنیم که زمینه ادامه تحصیل برای فرزندان کشور را در خارج نیز فراهم کنیم.

 

ملاعبدالغنی برادر: موانع تجارت و سرمایه گذاری را برطرف می کنیم

 معاون اول رئیس حکومت طالبان در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت از سرمایه گذاران و تاجران افغان برای سرمایه گذاری در افغانستان درباره حل موانع موجود بر سر راه تجارت در این کشور به آنان اطمینان داد.

برادر همچنین درباره تامین امنیت اموال و سرمایه مردم و فراهم سازی تسهیلات برای سرمایه گذاران وتاجران قول همکاری داد و تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که سرمایه گذاری در افغانستان به نفع سرمایه داران و مردم  است و از سرمایه داران می خواهیم به وطن خود برگردند.

وی با تاکید بر حل مشکلات گمرکی در افغانستان ابراز امیدواری کرد که اندک اندک سهولت هایی از سوی جامعه جهانی ایجاد و موانع رفع  شود.

معاون اول  رئیس حکومت طالبان از جامعه جهانی خواست تا محدودیت های اقتصادی را هر چه زودتر از دوش مردم افغانستان بردارند.

طالبان: امنیت سرمایه‌گذاری خارجی را تامین می کنیم

طالبان : فرصت‌های خوب سرمایه گذاری در افغانستان آماده است

عفو بین الملل: بازرسی های خانه به خانه در افغانستان نقض حقوق بشر است

 

کلیدواژه