حوت 12, 1400 17:51 Asia/Kabul
  • سخنگوی طالبان می گوید هدف از عملیات تصفیوی تامین امنیت شهروندان افغانستان است
    سخنگوی طالبان می گوید هدف از عملیات تصفیوی تامین امنیت شهروندان افغانستان است

سخنگوی طالبان با انتشار پیامی شرط به پایان رسیدن هرچه زودتر عملیات تصفیوی را اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان امروز پنج شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «در چند روز گذشته سه ارگان امنیتی "امارت اسلامی افغانستان" برای تامین امنیت مردم و جلوگیری از فعالیت دزدان، آدم‌ربایان و عناصر شریر عملیات مشترک تصفیوی را در کابل و ولایات همجوار راه‌اندازی کرده‌اند که نتایج ملموس دارند.»

وی افزود: «در جریان عملیات تصفیوی صدها میل سلاح‌ سبک و سنگین، ده‌ها عراده موتر دولتی، مهمات و بسیار اقلام غیرقانونی دیگر توسط نیروهای "امارت اسلامی" کشف و ضبط شده‌اند و هم‌چنین تعدادی از عوامل شرور که فعالیت آدم‌ربایی و سایر جنایات را داشتند، دستگیر شده‌اند.»

مجاهد در پیام خود از دارندگان سلاح‌ و وسایل دولتی خواسته است که اگر سلاح، ماشین/موتر دولتی و دیگر اقلام غیرقانونی در اختیار دارند یا اطلاعاتی در مورد سارقان و آدم‌ربایان دارند قبل از رسیدن گروه‌های جست‌وجوگر، درباره آن به نیروهای امنیتی اطلاع دهند تا روند عملیات پاک‌‌سازی طولانی نشود.

سخنگوی طالبان گفته است در صورت همکاری مردم، عملیات تصفیوی در مدت زمان کوتاهی به پایان می رسد و دیگر نیازی به جست‌وجوی خیابانی و دیگر تلاشی‌ها نخواهد بود.

ذبیح الله مجاهد تاکید کرده است که حکومت طالبان خواهان امنیت کامل در افغانستان است و تهدیدی برای سر و مال و ناموس و حقوق کسی نیست.

عملیات تصفیوی از حدود یک هفته قبل  وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست استخبارات طالبان به رهبر ملا فاضل در شهر کابل و ولایات همجوار آن آغاز شده‌ است.

این عملیات انتقادهای داخلی و بین المللی بسیاری را در پی داشته اما طالبان هدف از آن را تامین امنیت شهروندان اعلام کرده اند.

ادامه ی انتقادهای داخلی و خارجی به عملیات تصفیوی طالبان

واکنش شورای علمای شیعه افغانستان به عملیات تصفیوی طالبان

کلیدواژه