حوت 14, 1400 11:33 Asia/Kabul
  • کمیته نجات افزایش کمک های بشردوستانه به افغانستان را خواستار شد
    کمیته نجات افزایش کمک های بشردوستانه به افغانستان را خواستار شد

کمیته بین‌المللی نجات در گزارشی افزایش کمک‌های بشردوستانه و تغییر سیاست‌ها را برای کاهش بحران اقتصادی در افغانستان خواستار شد.

 به گزارش رادیو دری، کمیته بین المللی نجات با نشر گزارشی تاکید کرد که جهان باید از فرصت پیش‌آمده در افغانستان برای نجات جان افراد و پایان دادن به شرایط وحشتناک پیش روی زنان و دختران استفاده کند.

این نهاد با اشاره به نشستی که قرار است برای جلب کمک به مردم افغانستان با میزبانی آلمان و بریتانیا در آخر ماه مارس برگزار شود اظهار کرد که این کمیته خواستار توجه مستمر، افزایش کمک‌های بشردوستانه و تغییر سیاست‌ها برای کاهش بحران اقتصادی در افغانستان است.

در همین پیوند آماندا کاتانزانو معاون سیاسی کمیته بین‌المللی نجات گفت: این کمک‌های بین المللی قرار است بین ۹ میلیون شهروند افغانستان که در آستانه قحطی به سر می‌برند و نیز کارمندان دولتی بویژه معلمان که از هفت ماه پیش حقوقی نگرفته‌اند، توزیع شود.

این کمیته تأکید کرده که نیازهای انسانی در افغانستان نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است و افغان‌ها به کمک‌های درازمدت بیشتر نیازمند هستند.

این همه در حالی است که در گیرودار جنگ اوکراین، به گفته برخی از کارشناسان توجه جهان از افغانستان به سوی بحران اوکراین معطوف شده و این کم‌توجهی وضعیت بشری در افغانستان را بدتر کرده است.

سازمان ملل: ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

 

کلیدواژه