حوت 16, 1400 10:57 Asia/Kabul
  • تاکید نماینده ویژه سازمان همکاری‌ اسلامی بر حمایت از افغانستان
    تاکید نماینده ویژه سازمان همکاری‌ اسلامی بر حمایت از افغانستان

در دیدار نماینده خاص سازمان همکاری‌ اسلامی با سرپرست وزارت خارجه طالبان، وی اظهار داشت که کشورهای عضو این سازمان از افغانستان حمایت می‌کنند و نیازمندی‌های افغانستان برای آنها اهمیت دارد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه افغانستان صبح امروز دوشنبه (16 حوت) با نشراعلامیه‌‌ای گفته است که مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان شام یکشنبه با دکتر طارق علی بخیت، معاون سازمان همکاری اسلامی و نماینده خاص این سازمان برای افغانستان دیدار کرده است.

در اعلامیه آمده است: "دکتر  بخیت، درحالی که رئیس دفتر کابل این سازمان وی را همراهی می‌کرد، سفرش به کابل را تعقیبِ تطبیقِ تصامیمِ اتخاذ شده در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد خواند و روی طی مراحل قانونی صندوق وجهی وضع‌شده برای افغانستان، کمک‌های بشردوستانه و انکشافی، روند جاری تعلیمی و تحولات مثبت صحبت نمود".

 بخیت در این دیدار گفته کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از افغانستان حمایت می‌کنند و نیازمندی‌های افغانستان برای آنها اهمیت دارد که به‌منظور رفع آن‌ دفتر مرکزی در کابل خواهند گشود تا نیازمندی‌های افغان‌ها به طور درست درک شوند و به آنها بتوانند رسیدگی کنند.

دکتر بخیت گفته است که ما دفتر خویش در کابل را تقویت خواهیم کرد تا بهتر و بیشتر کار کند و در نشست بعدی این سازمان گزارشی ‌تفصیلی از افغانستان ارائه خواهد کرد که در روشنایی آن تصمیم های آینده اتخاذ خواهد شد و همچنان سفرهای متعددی به کابل خواهد داشت.

اعلامیه افزوده: " متقی از آنها به‌خاطر اینکه برای کمک به افغان‌ها به کابل سفر کردند و وضعیت را از نزدیک مشاهده نمودند تشکر کرده و و آنها را به‌خاطر داشتن افتخارِ همکاری با ملتی متدین، مجاهد و مظلوم که 4 دهه از جنگ رنج برده اند، نیک‌بخت دانست".

متقی از کشورهای عضو این سازمان خواست که در رابطه به آزاد شدن پول منجمد افغانستان تلاش کنند.

این درحالی است که سازمان همکاری اسلامی روز گذشته اعلام کرده بود که دفتر این سازمان را به منظور تسهیل کمک‌های بشری به مردم افغانستان در کابل باز کرده است.

دفتر سازمان همکاری اسلامی در کابل بازگشایی شد

کلیدواژه