انفجار در ولایت بدخشان با دو زخمی
(last modified Tue, 08 Mar 2022 04:31:08 GMT )
حوت 17, 1400 09:01 Asia/Kabul
  • انفجار در ولایت بدخشان با دو زخمی
    انفجار در ولایت بدخشان با دو زخمی

انفجار در ولایت "بدخشان" شمال افغانستان، دو زخمی برجا گذاشت.

انفجار مین و مهمات به جا مانده از سالها اشغالگری و جنگ های داخلی در افغانستان، سالانه صدها کشته و زخمی برجا می گذارد. براساس گزارش های بین المللی افغانستان سال گذشته شاهد بیشترین تلفات غیرنظامیان بر اثر حوادث تروریستی و امنیتی بوده است.

منابع محلی گفتند: براثر انفجار عصر دیروز (دوشنبه) مین، در ناحیه دوم شهر فیض آباد مرکز ولایت بدخشان یک نیروی طالبان و یک غیر نظامی زخمی شدند.

با وجود ادعای طالبان درباره نظارت نیروهای امنیتی در مناطق مختلف افغانستان ، مناطق مختلف این کشور روزانه شاهد حوادث امنیتی است.

موسسه بین المللی « اقتصاد و صلح » در تازه ترین گزارش خود با اعلام اینکه افغانستان در سال گذشته ( ۲۰۲۱) در صدر کشورهای متاثر از حملات تروریستی قرارگرفته، افزود : بیست درصد کل تلفات ناشی از حملات تروریستی در سال گذشته میلادی، در افغانستان به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش ، سال گذشته میلادی هشتصد و سی و هفت مورد حمله تروریستی در افغانستان به وقوع پیوست که براثر آن نزدیک به هزار و پانصد نفرجان باختند و دو هزار و دویست نفر دیگر زخمی شدند .

این موسسه بین المللی افزود : حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل که حدود دویست کشته برجای گذاشت ، خونین ترین حمله تروریستی درسال گذشته میلادی در افغانستان بود.

سوءقصد به یک مقام نظامی طالبان در ولایت بدخشان

کلیدواژه