برنامه جهانی غذا: بودجه برای کمک به افغان‌های نیازمند در حال اتمام است
(last modified 1400-12-17T08:39:43+00:00 )
حوت 17, 1400 13:09 Asia/Kabul
  • برنامه جهانی غذا: بودجه برای کمک به افغان‌های نیازمند در حال اتمام است
    برنامه جهانی غذا: بودجه برای کمک به افغان‌های نیازمند در حال اتمام است

برنامه جهانی غذا در گزارشی هشدار داد که بودجه این سازمان برای کمک افغان‌های نیازمند در حال اتمام است.

به گزارش رادیو دری، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود با صدور اعلامیه‌ای هشدار داد: تقریبا همه خانواده‌های افغان غذای کافی برای خوردن ندارند و نیاز به کمک دارند و در حالی که بحران انسانی در افغانستان رو به افزایش است، پول‌های کمک شده به برنامه جهانی غذا نیز رو به اتمام است.

وحیدالله امانی سخنگوی برنامه جهانی غذا در افغانستان گفت: این سازمان در دو ماه گذشته به بیش از ده میلیون نفر کمک کرده است، برنامه ما این است که هر ماه به افراد نیازمند کمک بیشتر صورت گیرد و کمک به بیست و سه میلیون افغان نیازمند در برنامه کاری ما قرار دارد.

وی در ادامه افزود: برنامه جهانی غذا هنوز هم به یک میلیارد و ششصد میلیون دلار بودجه نیاز دارد که ما از کمک کنندگان بین المللی می‌خواهیم به وعده‌های خود عمل کنند تا برنامه جهانی غذا بتواند روند کمک رسانی به افغان‌های نیازمند را تسریع کند.

همچنین رئیس امور اورژانسی برنامه جهانی غذا گفته است؛ براساس بررسی‌های انجام شده، حدود نود و پنج درصد افغان‌ها غذای کافی ندارند.

چندی قبل کمیته بین المللی نجات نیز در گزارشی با ابراز نگرانی از اوضاع انسانی در افغانستان خواستار عملی شدن وعده‌های کشور‌های کمک کننده به مردم این کشور شد.

سازمان ملل متحد نیز گفته است کشور‌های کمک کننده فقط دوازده درصد از وعده‌های خود را برای تامین منابع مالی کمک به مردم افغانستان، عملی کرده اند.

وضعیت بحرانی افغانستان در حالی است که آمریکا با فرار غیرمسئولانه از این کشور، با مصادره ذخایر ارزی افغانستان، شرایط خانواده‌های افغان را وخیم‌تر کرد.

برنامه جهانی غذا: ۹۵درصد مردم افغانستان غذای کافی ندارند

کلیدواژه