حوت 17, 1400 20:17 Asia/Kabul
  • خسارت یک میلیارد دلاری اقتصاد افغانستان از حذف اشتغال زنان
    خسارت یک میلیارد دلاری اقتصاد افغانستان از حذف اشتغال زنان

نمایندگی اتحادیه اروپا اعلام کرد که جلوگیری از کار زنان کاهش رشد اقتصادی و خسارت یک میلیارد دلاری به افغانستان را در پی دارد.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه، ۱۷ حوت) در بیانیه‌ای به مناسبت هشتم مارس روز جهانی همبستگی زن اعلام کرده است که طبق گزارش سازمان ملل، محدودیت بر اشتغال زنان، یک میلیارد دلار به اقتصاد افغانستان خسارت وارد می‌کند.

نمایندگی اتحادیه اروپا اضافه کرده است که مشارکت برابر و معنادار زنان در زندگی عمومی برای توسعه‌ افغانستان ضروری است.

 در این بیانیه با تاکید بر تاثیر مثبت آموزش دختران بر نسل‌های آینده افغانستان تصریح شده است: تأثیر اقتصادی آموزش یک دختر به‌اندازه آموزش یک پسر مهم است

توماس نیکلاسن، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز بازگشایی مدارس و از سرگیری دانشگاه‌های دولتی را یک خبر خوب و یک گام مثبت به سوی آینده ای بهتر برای افغانستان خوانده است.

نیکلاسن اضافه کرد:« دولت جدید افغانستان به دختران و پسران اجازه تحصیل داده و دروازه های دانشگاه‌ها را باز کرده است.»

 در همین حال وزارت خارجه‌ حکومت طالبان در پیامی به مناسبت هشتم مارس  روز جهانی زن اظهار کرده است که جنگ‌های طولانی زنان افغانستان را متضرر کرده و این گروه متعهد است تا به مشکلات زنان رسیدگی کند.

وزارت خارجه‌ طالبان افزوده است که برای زنان افغان در روشنایی دین اسلام و ارزش‌های مردم افغانستان، زمینه‌ زندگی با عزت را فراهم خواهد کرد.

کاهش تولید ناخالص ملی متاثر از ممنوعیت اشتغال زنان افغان

 

کلیدواژه