حوت 20, 1400 15:38 Asia/Kabul
  • نماینده پارلمان اروپا: فراموشی بحران افغانستان ریشه در نژادپرستی دارد
    نماینده پارلمان اروپا: فراموشی بحران افغانستان ریشه در نژادپرستی دارد

نماینده پارلمان اروپا فراموش شدن بحران افغانستان را نژادپرستانه خواند و تاکید کرد همه جنگ‌ها باید محکوم و همه قربانیان باید حمایت شوند و تا وقتی به این مرحله نرسیم هیچ اعتباری نخواهیم داشت.

به گزارش رادیو دری، «کلر دالی» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در اظهاراتی با انتقاد از فراموش شدن بحران انسانی در افغانستان اظهار کرد وضعیت مردم در این کشور به شدت وخیم‌تر شده است اما هیچ سخنی از آن مطرح نمی‌شود.

دالی اضافه کرد: از آخرین نشست پارلمان اروپا تاکنون ده‌ها هزار نفر از شهروندان افغانستان مجبور شده‌اند برای جستجوی غذا و امنیت از کشورشان فرار کنند، 5 میلیون کودک با قحطی و مرگ دردناک و عذاب‌آور روبرو هستند، کودک همسری و فروش کودکان به خاطر حفظ جان آن‌ها 500 درصد افزایش یافته است، اما نه اینجا و نه هیچ کجای دیگری سخنی از آن به میان نمی‌آید.

 

وی ادامه داد: درباره افغانستان نه پوشش لحظه به لحظه تلویزیونی هست، نه واکنش فوری انسانی، نه نشست ویژه‌ای و حتی در نشست اخیر پارلمان اروپا هم هیچ اشاره‌ای به افغانستان نشد و هیچ بیانیه‌ای درباره آن صادر نشد.

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا اضافه کرد: مردم افغانستان باید حیرت کرده باشند که چه چیزی بحران انسانی آن‌ها را تا این اندازه بی‌اهمیت کرده است. آیا به خاطر رنگ پوست آن‌هاست؟ آیا به خاطر این است که سفید پوست  یا اروپایی نیستند؟ یا بخاطر این است که مشکلاتشان ناشی از تهاجم آمریکاست؟

دالی تصریح کرد که آیا دلیل بی توجهی به بحران افغانستان این است که «وضع کنونی این کشور ناشی از تصمیم یک رئیس جمهوری مستبد آمریکایی و نه روسی برای تاراج ثروت افغانستان است؟»

نگرانی مردم افغانستان از تاثیر تحولات اوکراین بر اقتصاد افغانستان

بروز جنگ اوکراین، موضوع افغانستان را به حاشیه و حتی فراموشی می کشاند

 

کلیدواژه