حوت 24, 1400 12:16 Asia/Kabul
  • کارشکنی آمریکا و بازگشت پناهجویان افغان از امارات
    کارشکنی آمریکا و بازگشت پناهجویان افغان از امارات

صدها مهاجر افغان که هفت ماه پیش به امید انتقال به آمریکا به یک کمپ در ابوظبی امارات عربی متحده انتقال یافته بودند، پس از تداوم کارشکنی های واشنگتن دوباره به کشورشان بازگشتند.

به گزارش رادیو دری، حدود 300 تن از هزاران مهاجر افغانستانی که در عملیات نیروهای آمریکایی با عنوان «عملیات تخلیه» از افغانستان خارج شده بودند به دلیل ادامه بلاتکلیفی و خلف وعده آمریکایی ها درباره انتقالشان به این کشور، به افغانستان بازگشته اند.

آنها می گویند: شهروندان افغانستان که از سوی امریکا به کمپ‌های مهاجرتی ابوظبی منتقل شده اند، با مشکللات زیادی رو‌به رو بوده و به همین دلیل به افغانستان بازگشته اند.

در روند تخلیه از افغانستان حدود 80 هزار تن از شهروندان که بعضی از آنها سابقه کار با نهاد های نظامی امریکا وسایر کشور های غربی را داشتند، از افغانستان خارج شدند.

بر اساس گزارش ها، آمریکا از میان هزاران مهاجر افغانستانی منتقل شده به امارات تنها با در خواست جذب ۱۳۰ نفر موافقت کرده و همین موضوع خشم سایر مهاجرین را به دنبال داشته است.

چندی پیش مولوی «عبدالسلام حنفی» معاون رئیس کابینه طالبان در پیامی به این مهاجران گفته بود: مهاجران افغان که در کمپ‌هایی در خارج از کشور بلاتکلیف هستند، میتوانند به کشور بازگردند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان هم گفت: ما اطلاع داریم که پناهجویان افغان ازجمله در قطر، ترکیه و امارات در وضعیت بدی زندگی می‌کنند و به همین سبب ما از خروج سایر افراد از کشور جلوگیری می‌کنیم.

در روز‌های خروج آمریکا از افغانستان حدود صد و بیست هزار شهروند افغان از این کشور خارج شدند.

اعتراض به صادر نشدن ویزای امارات برای شهروندان افغانستان

کلیدواژه