حوت 25, 1400 16:56 Asia/Kabul
  • مولوی عبدالکبیر: جنگ مداوم، افغان‌ها را به ترک وطن واداشت
    مولوی عبدالکبیر: جنگ مداوم، افغان‌ها را به ترک وطن واداشت

معاون سیاسی رئیس حکومت طالبان در دیدار با نمایندگان سازمان ملل با قدردانی از همکاری‌ها در زمینه اسکان پناهندگان، جنگ‌های شوروی و آمریکا را دلیل مهاجرت افغان‌ها خواند.

به گزارش رادیو دری، «مولوی عبدالکبیر» روز  چهارشنبه (۲۲ اسفند) در دیدار با کمیسر عالی سازمان ملل متحد، «رامیز الاکبروف» معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان و «کارلین ونبرن» رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در افغانستان اضافه کرد: افغانستانی‌ها وطنشان را دوست دارند اما به دلیل جنگ‌های مداوم، مجبور به ترک وطن خود شده‌اند.

وی افزود: طالبان در سراسر افغانستان امنیت را تامین کرده و امیدوار است زمینه برای بازگشت باعزت مهاجران افغان از ایران و پاکستان فراهم شود.

مولوی عبدالکبیر همچنین برهمکاری بیش‌تر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با آوارگان داخلی و مهاجران افغان تاکید کرد و گفت که طالبان از حقوق افغان‌ها حمایت می‌کند.

در این دیدار فیلیپو گراندی با ابراز خرسندی از تامین امنیت در افغانستان، بر همکاری دوجانبه برای ریشه کردن مشکل آوارگان به‌صورت دائمی در این کشور تاکید کرد.

طرف ها در این دیدار در خصوص فعالیت‌ها و خدمات کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، بازگشت مهاجران افغان و ارائه خدمات بهتر به خانواده‌های آواره و چگونگی اسکان مجدد آنها بحث و تبادل نظر کردند.

براساس گزارش رسانه‌ها بیشتر از ۵ میلیون افغانستانی در کشورهای دیگر مهاجر هستند.

روزنه های امید برای بازگشت مهاجران افغان به وطن

طالبان: مهاجران افغان به وطن بازگردند

کلیدواژه