حوت 26, 1400 16:53 Asia/Kabul
  • دیدار امیرخان متقی با نمایندگان حزب جنبش ملی افغانستان در ترکیه
    دیدار امیرخان متقی با نمایندگان حزب جنبش ملی افغانستان در ترکیه

برخی منابع از دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگانی از اعضای رهبری حزب جنبش ملی افغانستان در سفر اخیر متقی به ترکیه خبر می دهند.

به گزارش رادیو دری، به گفته منابع خبری، پس از آنکه «عبدالرشید دوستم» رهبر حزب جنبش ملی افغانستان از دیدار با هیات طالبان خودداری کرده بود، شماری از اعضای ارشد این حزب با موافقت دوستم در سفر اخیر امیرخان متقی به ترکیه به دیدار هیات طالبان رفتند.

گفته می شود سید انور سادات، شفیق فوزی، همایون خیری، مصباح ترکمن، فضل‌احمد بورگت، صلاح‌الدین برهانی، ظریف رحمت‌اوغلو، سنجر کارگر، مولوی عبدالله قرلق و نوراوغلی کارگر به نمایندگی از حزب جنبش ملی در محل اقامت امیرخان متقی با هیات طالبان دیدار کرده اند.

منابع آگاه فضای حاکم بر این دیدار را مثبت و محترمانه توصیف و اضافه کردند که در این دیدار نمایندگان حزب جنبش ملی هر یک انتقادات خود را از طالبان و ساختار دولت آن مطرح کردند.

امیرخان متقی که به دعوت وزیر خارجه ترکیه در سفری رسمی به این کشور سفر کرده در یک نشست خبری گفته بود که وزارت خارجه طالبان با بسیاری از سفارتخانه‌های افغانستان در خارج این کشور در ارتباط است.

وی در دیدار از سفارت افغانستان در ترکیه گفته بود: بیشتر سفارت‌ها با ما رابطه برقرار کرده‌اند، حقوق بیشتر آنها پرداخت و فضای اعتماد متقابل برقرار شده است و این روند  تا حل  تمام مشکلات ادامه دارد.

متقی در آنتالیا: شرایط به رسمیت شناختن را تکمیل کرده ایم

بی نتیجه بودن نشست آنتالیا و تلاش های ترکیه

 

کلیدواژه