حوت 26, 1400 18:30 Asia/Kabul
  • استقبال \\\
    استقبال \\\"کرزی\\\" از تشکیل کمیسیون بازگشت چهره‌های سیاسی به افغانستان

حامد کرزی رئیس‌جمهوری اسبق افغانستان از اقدام طالبان در تشکیل کمیسیونی برای بازگشت چهره‌های سیاسی به این کشور استقبال کرد.

به گزارش رادیو دری؛ دولت طالبان که در تنگنای فشار جامعه جهانی برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان قرار گرفته است با هدف کاهش این فشار از تشکیل کمیسیون بازگشت شخصیت های سیاسی به ریاست مولوی شهاب الدین دلاور خبر داد.

طالبان که همچنان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است، درباره جزئیات‌ فعالیت این کمیسیون و این که چطور می تواند چهره های سیاسی را به بازگشت  به افغانستان متقاعد کند، توضیحی نداده است.

مقامات طالبان قبلا بارها خواستار بازگشت مقامات سیاسی دولت های پیشین افغانستان شده بودند.

در چنین شرایطی حامد کرزی رئیس جمهوری اسبق افغانستان با استقبال از تشکیل کمیسیونی برای بازگشت چهره های سیاسی به کشور ابراز امیدواری کرد: کمیسیون ویژه‌ طالبان با ایجاد فضای تفاهم و اعتماد، زمینه‌ مشارکت همه در تصمیم گیری های ملی و پیشرفت و آبادی کشور را فراهم کند.

وان برانت، سفیر اتحادیه‌ی اروپا در امور افغانستان هم با استقبال از تصمیم کابینه‌ حکومت طالبان برای ایجاد کمیسیون ویژه بازگشت چهره‌های سیاسی گفت: اگر این تصمیم طالبان اجرایی شود، بخشی از مشکلات افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر حل خواهد شد.

پس از روی‌کارآمدن طالبان ابیشتر چهره‌های سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین از افغانستان فرار کردند.

طالبان برای بازگشت مقامات پیشین افغانستان کمیسیون ویژه ایجاد کرد

کلیدواژه