حوت 28, 1400 12:42 Asia/Kabul
  • تاکید نماینده اتحادیه اروپا بر مشارکت همه مردم افغانستان در تشکیل حکومت
    تاکید نماینده اتحادیه اروپا بر مشارکت همه مردم افغانستان در تشکیل حکومت

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در پایان سفر رسمی به کابل گفت: شنیدن صدای تمام مردان و زنان افغانستان برای تصمیم‌گیری در مورد آینده، کلید ثبات در این کشور است.

به گزارش رادیو دری، «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در توئیتی نوشت: نظر همه مردان و زنان افغان باید برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی باید حکومت کند و چه سیاست‌هایی باید اجرا شود اهمیت دارد و این کلیدی برای ثبات است و اجازه می‌دهد با پذیرش مردم و نه با زور، دولتی فراگیر ایجاد شود.

نیکلاسون گفته است که در دیدارش با وزیران طالبان، در مورد محدودیت‌های حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها، محدودیت آزادی تجمعات، آزادی بیان و نقض شدید حقوق بشر از جمله ناپدیدشدن اجباری، شکنجه و قتل‌عام‌های انتقام‌جویانه ابراز نگرانی کرده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا همچنین اظهار کرد که در این سفر از مقامات طالبان خواسته ام تا پس از نوروز برای بازگشایی مکاتب دخترانه و پسرانه در سراسر کشور و در تمام سطوح به تعهد خود عمل کند.

نیکلاسون اضافه کرد که بازگشایی مدارس برای تمامی دانش‌آموزان دختر و پسر پیام امید می‌دهد و می‌تواند به تدریج به جلب اعتماد مردم افغانستان و شرکای خارجی این کشور کمک کند.

 وی تاکید کرد:اتحادیه اروپا دولت موقت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد اما نسبت به مردم افغانستان متعهد است و  به کمک‌های بشردوستانه و تلاش برای یافتن راه‌حل بحران مالی افغانستان ادامه می دهد.

استقبال اتحادیه اروپا از تشکیل کمیسیون ویژه دعوت از شخصیت های افغان برای بازگشت

نماینده اتحادیه اروپا: طالبان باید مشارکت مردم در حکومت را بپذیرد

کلیدواژه