حوت 29, 1400 10:56 Asia/Kabul
  • بازدید سرپرست وزارت دفاع دولت طالبان در افغانستان از خط دیورند
    بازدید سرپرست وزارت دفاع دولت طالبان در افغانستان از خط دیورند

سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان از منطقه خط فرضی دیورند در مرز با پاکستان بازدید کرد .

به گزارش رادیو دری، مولوی محمد یعقوب مجاهد ، سرپرست وزارت دفاع دولت طالبان دیروز شنبه در بازدید از خط فرضی دیورند بر تامین امنیت منطقه مرزی با پاکستان تاکید کرد .

پاکستان و افغانستان بر سر مسایلی از جمله خط فرضی «دیورند » و ایجاد تأسیسات مرزی اختلاف دارند و همچنین، یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

نیرو‌های طالبان اخیرا در اعتراض به حصار مرزی ایجاد شده توسط پاکستان در مرز‌های مشترک، برخی از این حصار را برچیدند، اقدامی که علاوه بر واکنش نیروهای پاکستانی، اعتراض سیاستمداران این کشور را هم به دنبال داشته است .

همزمان وزارت دفاع طالبان در واکنش به این اقدام اعلام کرد، پاکستان حق ندارد در خط مرزی مشترک با افغانستان که ما آن را به رسمیت نمی شناسیم دیوار کشی کند.

دولت پاکستان با استدلال مقابله با تروریست‌ها با دیوار کشی مرزی، کنترل شدیدی را مرز مشترک به ویژه گذرگاه‌های مرزی اعمال کرده است.

خط فرضی "دیورند" که سال 1893 در دوران استعمار بریتانیا ترسیم شد، هیچگاه از سوی افغانستان به عنوان مرز رسمی و مشترک با پاکستان به رسمیت شناخته نشده است و در چند سال اخیر بارها نیروهای مرزی دو کشور درگیر شده اند.

عملیات ارتش پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند با افغانستان

کلیدواژه