حمل 02, 1401 13:14 Asia/Kabul
  • طالبان در نشست سازمان همکاری اسلامی در پاکستان شرکت می‌کند
    طالبان در نشست سازمان همکاری اسلامی در پاکستان شرکت می‌کند

هیاتی از نمایندگان دولت طالبان به ریاست «محمد اکبر عظیمی» از مقامات وزارت خارجه افغانستان در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد شرکت می کند.

به گزارش رادیو دری، «حافظ ضیا تکل» معاون سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان امروز( سه شنبه) اعلام کرد: «امیرخان متقی» سرپرست این وزاتخانه در نشست دو روزه وزیران خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی شرکت نخواهد کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان افزود : ریاست هیات طالبان را در این نشست «محمد اکبر عظیمی» یکی از دیگر مقامات وزارت خارجه طالبان بر عهده خواهد داشت.

چهل و هشتمین نشست دو روزه وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی امروز( سه شنبه) با سخنرانی «عمران خان » نخست وزیر پاکستان در صحن مجلس ملی این کشور دراسلام آباد آغاز شده است.

پیش از این عمران خان گفته بود: این نشست، نماد همبستگی با مردم افغانستان و تمرکز انرژی‌های جمعی ما برای رسیدگی به اوضاع وخیم انسانی در این کشور است.

در این نشست موضوعات مرتبط به جهان اسلام بویژه مساله فلسطین و بحران افغانستان به طور ویژه بررسی می شود.

تاکنون هیچ یک از 57 عضو سازمان همکاری اسلامی دولت طالبان را در افغانستان به رسمیت نشناخته‌اند، اما «عمران خان» نخست وزیر طالبان در آستانه این نشست از کشورهای اسلامی خواسته بود تا با دولت طالبان تعامل فعال داشته باشند.

 نشست وزرای خارجه کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در پاکستان

کلیدواژه