کمیسیون طالبان برای بازگرداندن چهره های سیاسی به افغانستان آغاز به کار کرد
(last modified Thu, 24 Mar 2022 05:51:52 GMT )
حمل 04, 1401 10:21 Asia/Kabul

کمیسیون ویژه دولت موقت طالبان برای ارتباط با شخصیت‌های پیشین افغان و بازگرداندن آن‌ها به این کشور فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است .

به گزارش رادیو دری، «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی دولت موقت طالبان اعلام کرد: کمیسیون «عودت و ارتباط با شخصیت‌های افغان» فعالیت خود را آغاز کرده است.

سمنگانی افزود: این کمیسیون ویژه ماموریت دارد تا با چهرهای سیاسی و شخصیت‌های دیگر افغانستانی که خارج از این کشور حضور دارند گفت‌وگو کند و اطمینان دهد که زمینه‌ بازگشت‌ آن‌ها به افغانستان فراهم شده است .

معاون سخنگوی طالبان درباره دستورکار این کمیسیون و اینکه تماس با کدام یک از شخصیت‌های افغان در اولویت قرار دارد، جزئیاتی ارائه نکرد.

کمیسیون عودت و ارتباط با شخصیت‌های افغان حدود یک هفته پیش در پی تصمیم کابینه طالبان  به ریاست شهاب‌الدین دلاور و با حضور امیرخان متقی، خیرالله خیرخواه، عبدالحق وثیق، محمد خالد حنفی، قاری فصیح الدین و محمد انس حقانی تشکیل شد.

از زمان به قدرت رسیدن طالبان تاکنون «ظریفه غفاری» شهردار سابق «میدان شهر»، «ادریس زمان» سرپرست سابق وزارت خارجه و «عبدالسلام رحیمی» وزیر دولت اشرف غنی در امور صلح به افغانستان بازگشته‌اند.

طالبان برای بازگشت مقامات پیشین افغانستان کمیسیون ویژه ایجاد کرد

تعیین ترکیب کمیسیون بازگشت چهره های سیاسی افغانستان از سوی طالبان

کلیدواژه