حمل 05, 1401 11:50 Asia/Kabul
  • ضمیر کابلوف از دستاوردهای حکومت طالبان تجلیل کرد
    ضمیر کابلوف از دستاوردهای حکومت طالبان تجلیل کرد

ضمیر کابلوف نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان، سیاست هیات حاکمه جدید افغانستان را متوازن و به نفع منطقه و جهان خواند.

به گزارش رادیو دری، کابلوف که عصر روز پنجشنبه در صدر هیاتی وارد کابل شد در دیدار با امیرخان متقی وزیر امور‌ خارجه طالبان در کابل از دستاوردهای حکومت طالبان اظهار خرسندی کرد و افزود: سیاست طالبان، متوازن و به نفع منطقه و جهان است.

در این نشست امیرخان متقی نیز با قدردانی از سفر هیئت روسی به افغانستان گفت: روسیه با داشتن امکانات بهتر می‌تواند از فرصت موجود در نتیجهٔ روی‌ کار آمدن حکومت جدید بهره گیری و در اجرای طرح های توسعه‌ به افغانستان کمک‌ کند.

وزیر امور خارجه طالبان افزود: حکومت جدید افغانستان به امنیت و اتصال منطقه‌ای توجهِ‌ جدی دارد و می‌خواهد که افغانستان به عنوان قلب آسیا، نقشی مهم در تقویت ترانزیت، تجارت، صنعت و اقتصاد میان کشورهای منطقه ایفا کند.

متقی افزود: کشت، قاچاق و اعتیاد به مواد مخدر در بیست سال گذشته افزایش یافته است و حکومت جدید با درمان معتادان و ایجاد معیشت بدیل برای آنان، جلو این بدبختی را خواهد گرفت، اما در این زمینه به همکاری جهانیان نیاز داریم.

 

نماینده رئیس جمهوری روسیه در کابل با کرزی دیدار کرد

 کابلوف همچنین به دیدار حامد کرزی رئیس جمهوری اسبق افغانستان رفت .

دیدار کابلوف و کرزی در کابل

در این دیدار حامد کرزی و ضمیر کابلوف در مورد روابط خوب روسیه و افغانستان و راههای تحکیم هرچه بیشتر آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

کرزی هم از همکاری های روسیه با افغانستان قدردانی کرد.

ضمیر کابلوف را در سفر به افغانستان، نمایندگان وزارت‌های دفاع، امور داخله، اقتصاد، صنعت، زراعت و انرژی روسیه همراهی می کنند.

کابلوف: طالبان بیشتر از آمریکا و دولت غنی با داعش مبارزه می کند

کابلوف: به رسمیت شناختن طالبان قدم به قدم انجام می شود

 

کلیدواژه