حمل 08, 1401 12:15 Asia/Kabul

نبردهای سنگین 4 دهه گذشته آسیب های فراوانی را به زیربناهای اقتصادی افغانستان وارد کرده است.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مسئولان محلی در غور می گویند: وقت آن رسیده است تا به منظور توسعه و شکوفایی افغانستان این پروژه ها دوباره از نو ساخته شود تا مردم در رفاه و آسایش زندگی کنند.

سرک دره بیدان که یکی از جاده های اصلی ولایت غور است این روزها در حال بازسازی است.

پل کمنج نیز که تخریب شده بود توسط اداره فواید عامه ولایت غور بازسازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

احمدشاه دین دوست والی غور با بیان اینکه مسئولیت هر افغان است تا به منظور بازسازی و حفظ بناهای با ارزش و زیربنایی کشور تلاش کند، تصریح کرد: اداره محلی نیز از تمامی امکانات خود برای جبران این خسارت ها استفاده خواهد کرد.

والی غور با بیان اینکه پل کمنج که یکی از اساسی ترین پل های این ولایت است دوباره بازسازی شده و مسیر رفت و آمد به روی ترافیک باز شده است، اظهار داشت: این پروژه به هزینه یی بالغ بر 25 میلیون افغانی توسط اداره فواید عامه این ولایت به پایه اکمال رسیده است.

مهم ترین عامل تخریب زیربناها و ساختمان های مسیر بزرگراه ها جنگ و تداوم آن طی دستکم 40 سال گذشته بوده است.

مردم هنوز نگران وضعیت امنیتی هستند و می گویند: اگر بار دیگر این نبردها از سر گرفته شود هیچ امیدی برای بازسازی افغانستان نخواهد بود .

در همین حال فرماندهی امنیه ولایت غور به این نگرانی ها پاسخ داده و تاکید کرده است: امنیت در تمامی بخش های ولایت غور تامین است و برای هیچ فرد یا گروهی اجازه فعالیت های تخریبی را نخواهند داد.

شاهراه هرات – غور از مسیرهای پر رفت و آمدی است که غرب افغانستان را به ولایت های غور، دایکندی، بامیان، غزنی، وردک و بالاخره کابل متصل می سازد.

طالبان: برای بازسازی افغانستان برنامه داریم

کلیدواژه