حمل 09, 1401 11:14 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت غور می‌گویند فعالیت شماری از موسسه های بین المللی که زیر نام کمک رسانی کار می کردند به حالت تعلیق درآمده است .

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، مولوی عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ غور گفت: تعدادی از این موسسه ها فعالیت‌های مشکوک دارند و گزارش هایی وجود دارد که آنان در راستای حمایت از نظامیان دولت پیشین و توزیع معاش برای آنان فعالیت می کنند.

این مقام محلی طالبان در غور با اشاره بر اینکه  یکی از این موسسات در برخی مناطق غور بدون در نظر داشت شرایط کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، به “اربکی‌های” دولت پیشین پول توزیع کرده و این مساله بدگمانی‌هایی را به وجود آورده است، تصریح کرد: شکایت های متعددی از این موسسه ها که زیر نام کمک رسانی برای مردم نیازمند فعالیت می کردند وجود دارد.

مولوی احمدشاه دین دوست، والی غور در این خبرنامه  دستور داده تا فعالیت ۱۲ موسسه تا امر ثانی به حالت تعلیق باشد.

تا کنون مسئولان این موسسات به این دستور والی غور واکنش نشان نداده‌اند.

در خبرنامه دیگری که از جانب دفتر والی غور منتشر شده حاکی از بازداشت چند تن از مسئولان موسسات کمک‌رسان خارجی در این ولایت است.

 دفتر مطبوعاتی والی غور گفته است : موسسه های غیردولتی  در طی چندین سال گذشته در ولایت غور به دلخواه  و مطابق  معیار‌های دلخواسته خویش فعالیت داشته اند و اکثر این کمک‌ها را کارمندان این موسسات به بهانه‌های مختلف حیف و میل کرده اند.

این اقدام والی غور و بازداشت شماری از مسئولان موسسه های خارجی در این ولایت به منظور ایجاد اصلاحات مورد حمایت مردم قرار گرفته و تاکید شده است که موسسه های بین المللی و داخلی باید برای از بین بردن فقر، بیکاری و ایجاد زمینه های بازسازی در کشور فعالیت کنند .

 

کلیدواژه