حمل 09, 1401 10:35 Asia/Kabul
  • چین؛ میزبان سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان
    چین؛ میزبان سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد در هفته جاری میزبان نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان خواهد بود.

چین قرار است از فردا چهارشنبه به مدت دو روز میزبان سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان باشد که در آن روسیه، ایران و پاکستان نیز حضور دارند.

به گزارش رادیو دری ، پاکستان در سپتامبر ۲۰۲۱ / سنبله 1400 میزبان اولین نشست این گروه بود که به شکل مجازی برگزار شد. دومین جلسه وزاری امور خارجه همسایگان افغانستان نیز ماه بعد در تهران برگزار شد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه چین، وزرای امور خارجه و نمایندگان ایران، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به همراه امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در نشست همسایگان افغانستان در استان آنهوئی چین حضور خواهند داشت. 

وانگ وانبین، سخنگوی وزات امور خارجه چین در این باره گفت: وضعیت افغانستان در وضعیت مهم گذر از نابسامانی به نظم قرار دارد، این در حالی است که ملت افغانستان با چالش‌های مختلف درونی و خارجی روبرو است .

وزارت امور خارجه چین درباره اهداف این نشست گفت: چین با میزبانی سومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان امیدوار است اتفاق نظر بیشتری میان همسایگان در زمینه مسئله افغانستان ایجاد شود.

به گفته وانبین همسایگان افغانستان همچنین قرار است درباره روش‌های ایجاد ثبات به اتفاق هم در وضعیت افغانستان و حمایت از ملت افغانستان و کمک‌رسانی به آن‌ها تبدل نظر کنند.

سخنگوی وزات امور خارجه چین علاوه بر این از جامعه بین‌المللی و به ویژه کشور آمریکا خواست درباره اوضاع افغانستان و وضعیت معیشتی مردم این کشور پاسخگو باشند.

برگزاری سومین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین

کلیدواژه