حمل 10, 1401 13:16 Asia/Kabul
  • طرح تشدید فشار به طالبان از سوی دیدبان حقوق بشر
    طرح تشدید فشار به طالبان از سوی دیدبان حقوق بشر

مدیر بخش زنان سازمان دیدبان حقوق بشر در واکنش به تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان، افزایش فشارهای بین المللی ضد حکومت طالبان را خواستار شد.

قرار بود مدارس دخترانه پس از ماه‌ها تعطیلی هفته گذشته، در سراسر افغانستان بازگشایی شود؛ اما وزارت معارف طالبان اعلام کرد مدارس متوسطه دختران تا اطلاع بعدی همچنان بسته می‌ماند. این تصمیم واکنش‌های منفی گسترده‌ی ملی و بین‌المللی را در پی داشته است. بازگشت دختران به مدارس و دانشگاه ها و تشکیل دولت فراگیر از مهمترین خواسته های جامعه جهانی از حکومت طالبان است. 

هیدر بار مدیر بخش زنان سازمان دیدبان حقوق بشر امروز چهارشنبه با ابراز تاسف از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان اظهار داشت: دولت‌ها باید معافیت‌ ممنوعیت سفر رهبران ارشد طالبان به خارج را لغو و از برگزاری جلساتی که باعث ایجاد اعتبار برای رهبری این گروه می‌شود، اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری آوا، خانم بار افزود: جامعه جهانی باید از گروه‌هایی که برای حمایت از حقوق زنان و دختران در افغانستان کار می‌کنند، پشتبانی کنند.

مدیر بخش زنان سازمان دیدبان حقوق بشر خواستار گزینه‌های آموزشی جایگزین برای دخترانی که از مدارس در افغانستان باز مانده اند، شد.

 

کلیدواژه