حمل 14, 1401 09:36 Asia/Kabul

ساکنان ولسوالی "سیدآباد" ولایت "میدان وردک" در مرکز افغانستان، به‌ دلیل کمبود امکانات صحی و درمانی با مشکلات روبه‌رو هستند.

خروج بسیاری از کارکنان بخش وزارت صحت عامه افغانستان از کشور و پرداخت نشدن حقوق بخشی دیگر از کارکنان پس از قدرت گرفتن طالبان، از عوامل تشدید مشکلات وزارت صحت در مناطق مختلف افغانستان است.

به گزارش رادیو دری، مرکز درمانی "ملک محمد خان" تنها مرکز صحی  و درمانی ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک است که روزانه بیش از 600 بیمار به آن مراجعه می‌کنند به سبب کمبود کادر درمانی و تجهیزات صحی تنها قادر به سرویس دهی به 200 بیمار است.

این بیمارستان که 40 تخت دارد، در حال حاضر بیش از 70 بیمار را پذیرش کرده است.

محمد شریف، شهروند افغان ساکن ولسوالی سیدآباد می‌گوید، مرکز درمانی ملک محمد با کمبود امکانات صحی و کادر درمانی روبه‌رو است و همه بیماران قابل درمان نیستند.

منابع خبری افغان گزارش دادند، از زمانی که طالبان بر افغانستان مسلط شدند، گزارش‌ها از مناطق مختلف افغانستان نشان می‌دهد، کمبود کادر درمانی و دارو در مراکز درمانی مختلف در افغانستان وجود دارد و بیماران مانند گذشته تحت درمان قرار نمی‌گیرند.

مسئولان مراکز درمانی در ولایت میدان‌وردک با تایید مشکلات صحی و درمانی در ولسوالی سیدآباد از دولت طالبان خواستند تا این مشکلات را هر چه زودتر حل کند.

هشدار درباره عواقب تعطیلی مراکز صحی در افغانستان

کلیدواژه