حمل 14, 1401 16:36 Asia/Kabul

‏عبدالسلام حنفی، معاون رئیس طالبان از جامعه جهانی خواست تا در بخش تداوی معتادان مواد مخدر و کشت جایگزین همکاری‌های لازم را با آنان انجام دهند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، مولوی عبدالسلام حنفی معاون رئیس طالبان امروز در محفلی که به مناسبت پایان کاشت ،برداشت ،ترافیک و استعمال مواد مخدر در تالار وزارت امور داخله در کابل پایتخت افغانستان تدویر شده بود گفت امارت اسلامی بحیث حکومت مسئول نزد ملت و جامعه جهانی کاشت ،برداشت ،ترافیک ،پروسس و استعمال مواد مخدر را در این سرزمین ممنوع کرد.

وی گفت در دور قبلی با فرمان ملا محمد عمر مجاهد کوکنار در افغانستان به صفر رسید اما در زمان اشغال ،افغانستان در صدر کشور های تولید کننده مواد مخدر قرار گرفت که مسئول این وضعیت خارجی ها هستند.
وزیر امر به معروف و نهی از منکر نیز با بیان این که مواد مخدر انسان را از انسانیت بیرون می کند از جهان خواست که در عرصه کشت بدیل همکاری کنند.
سخنرانان فرمان رهبری طالبان در راستای پایان کاشت ،برداشت و ترافیک مواد مخدر را به نفع مردم افغانستان، کشور های همسایه ،فرا منطقه وجهان دانسته وآن ها را مسئول همکاری در عرصه کشت بدیل دانستند.

رهبر طالبان کشت مواد مخدر را در افغانستان ممنوع کرد

کلیدواژه