قوس 02, 1395 15:39 Asia/Kabul

رئیس‌جمهور افغانستان در مراسمی در ارگ ریاست جمهوری این کشور در کابل، اعضای کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی این کشور را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی در یک مراسم ویژه در ارگ با حضور مقام‌های بلند پایه دولتی افغانستان سوگند وفاداری یاد کردند.

12 نفر از اعضای نمایندهای کمیسیون‌های انتخابات با حضور رییس جمهور و معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان‌، رئیس اجرائیه و معاون٬ قاضی و دادستان کل و رئیس شورای علما و شخصیت‌های سیاسی در ارگ ریاست جمهوری٬‌سوگند وفاداری یاد کردند.

«اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، در نشست معرفی اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور اعلام کرد که این افراد طی یک روند شفاف انتخاب شده‌اند.

اشرف غنی در این نشست 7 نفر را برای کمیسیون انتخابات و پنج نفر دیگر را برای عضویت در کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی کرد.

وی تأکید کرد که انتخابات باید با مشارکت مردم و شفاف برگزار شود.

اشرف غنی اظهار داشت داعش و دیگر گروه های تروریستی می کوشند با حمله به مساجد و اماکن مذهبی به وحدت و انسجام درونی جامعه آسیب برسانند اما وحدت مردم افغانستان محکم و استوار است و دستخوش نیات و دسیسه های شوم نخواهد شد.

رئیس جمهوری افغانستان از مردم این کشور خواست که شفافیت انتخابات پیش رو را باور کنند و در آن حضور پررنگ داشته باشند.

همجنین دکتر عبدالله رییس اجراییه امروز را روزی تاریخی خواند از رییس جمهورتشکر وقدردانی نموده تاکید کرد که مردم افغانستان در شرایط کنونی تنها به صدای وحدت نیاز دارندو اطمینان می دهیم که با وحدت و مشورت کار کنیم.

 

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان ذبیح الله قریشی از کابل موجود است.

 

Image Caption

 

کلیدواژه