قوس 02, 1395 17:26 Asia/Kabul

محمد مختاری ،عالم دینی افغانستان می گوید"دشمنان اسلام با اقدامات جنایتکارانه مثل حمله تروریستی به عزاداران اربعین در کابل و همچنین ایجاد مذاهب جدید ،درصدد ایجاد شکاف میان مسلمانان هستند.

محمد مختاری ،عالم دینی افغانستان در واکنش به حمله تروریستی به عزاداران اربعین در کابل تاکید کرد "دشمنان اسلام با هراس از اتحاد بی نظیر مسلمانان در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی تلاش می کنند با اقدامات جنایتکارانه میان فرقه های اسلامی اختلاف و دشمنی ایجاد نمایند.

محمد مختاری در مصاحبه با رادیو دری با بیان اینکه  در دین مبین اسلام ، اهل بیت عصمت و طهارت محور اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی هستند تاکید کرد" همه مسلمانها به اهل بیت احترام می گذارند و درهمایش میلیونی اربعین، عظمت و اقتدار امت اسلامی را با وحدتی بی نظیر به نمایش گذاشتند.

وی افزود "دشمنان اسلام از اتحاد مسلمانان هراس دارند و زمانی که نمی توانند فرقه های اصلی اسلامی را درگیر بسازند  مذاهب و فرقه های جدیدی مانند داعش ، طالب و جبهه النصره را ایجاد کرند تا با پرچم و شعار اسلام بین امتهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند که تا به حال نتوانستند به اهداف شان نائل شوند .

عالم دینی افغانستان تصریح نمود "امت اسلامی بیدار هست و مخصوصا امسال در راهپیمایی اربعین، دنیا شاهد بود که چگونه شیعه و سنی در کنار همدیگر سینه زنان به سمت حرم امام حسین (ع) حرکت کردند.

مختاری ضمن محکوم کردن حمله تروریستی علیه عزاداران اربعین در کابل از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا امنیت مراکز تجمعات دینی را تامین کند.

وی اظهار داشت "حکومت باید سیاست مشخصی را در قبال دشمنان مردم افغانستان  اتخاذ نماید  .

 

کلیدواژه