۲۵ درصد دانشجویان خارجی در ایران، افغانستانی هستند
(last modified 1401-01-17T04:39:54+00:00 )
حمل 17, 1401 09:09 Asia/Kabul
  • ۲۵ درصد دانشجویان خارجی در ایران، افغانستانی هستند
    ۲۵ درصد دانشجویان خارجی در ایران، افغانستانی هستند

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان ایران تاکید کرد: ۲۵ درصد دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های ایران را دانشجویان افغانستانی تشکیل می‌ دهند.

پیشرفت علمی ایران و دانشگاه‌ها در سطح بین المللی، موجب  شده است تا بیش از ۹۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل باشند.

جذب دانشجویان خارجی و ارتباطات بین المللی،  با کشور‌های مختلف از اولویت‌های مهم وزارت علوم به شمار می‌آید.

به گزارش رادیو دری،  " محمد جواد سلمان پور " معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان   درباره دانشجویان افغان که در ایران مشغول به تحصیل هستند، گفت: از کل دانشجویان بین اللمل که در ایران تحصیل می کنند، بیش از ۲۵ درصد از آنها دانشجویانی از افغانستان هستند که به سه طریق امکان تحصیل در کشور پیدا کرده اند. 

" سلمان پور " درباره این سه روش افزود: عده ای از طریق شرکت در کنکور سراسری ایران وارد دانشگاه می شوند، تعدادی دیگر از دانشجویان افغان از دانشگاه هایی که مجوز دانشجوی غیرایرانی دارند، پذیرش دریافت می کنند و  گروه سوم نیز از طریق بورسیه وارد دانشگاه های کشور شده اند.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان همچنین گفت: دانشجویان افغانستانی و بسیاری از نخبگان این کشور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های ایران تحصیل می کنند.

به گفته " مجتبی صدیقی  "  قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل در سال‌های ۹۰ تا ۹۹ تعداد دانشجویان بین المللی  در ایران از ۵۴۸۵ به ۴۴۳۵۰ نفر رسیده و  افزایش ۸ برابر داشته است.

حمایت دانشگاه علوم پزشکی ایران از ادامه تحصیل دانشجویان افغانستانی

کلیدواژه