حمل 18, 1401 09:24 Asia/Kabul
  • «عبدالله عبدالله»: حمله به روحانیت نشانه درماندگی تروریست‌هاست
    «عبدالله عبدالله»: حمله به روحانیت نشانه درماندگی تروریست‌هاست

رییس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان حمله به روحانیت در مشهد مقدس را نشانه درماندگی تروریستها دانست.

به گزارش رادیو دری، «عبدالله عبدالله»رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به سه نفر از روحانیون درحرم مطهر رضوی در مشهد مقدس  اعلام کرد، این  حمله  نشانهٔ آشکار زبونی و درماندگی تروریستها است.

«عبدالله عبدالله» ضمن ابراز همدری با مردم  ایران گفت: دشمنان به‌ دنبال متشنج کردن روابط دوستانه ایران و افغانستان هستند.

رییس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: برخی تلاش کردند با این  حمله تروریستی، فضای روابط دوستانه میان دو ملت ایران و افغانستان را متشنج کنند که خوشبختانه با موضع‌گیری معقول مقامات جمهوری اسلامی ایران این توطئه ها خنثی شد.

عبدالله عبدالله همچنین تاکید کرد، مردم افغانستان طرفدار قاطع صلح، همدیگرپذیری و همزیستی مسالمت آمیز با خود و با دیگران هستند.

در همین حال علما، دیگر چهره‌های سیاسی و فرهنگیان افغانستان نیز در پیام‌های متعدد این حمله تروریستی را محکوم و با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کردند.

شخصیت‌های افغان معتقدند، چنین توطئه‌هایی هرگز نمی‌تواند باعث دوری و جدایی مردمان ایران و افغانستان شود.

عصر روزسه شنبه فردی تکفیری در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا علیه السلام در مشهد، با چاقو به سه زائر روحانی حمله کرد؛ بر اثر این حمله یک روحانی به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

فرد ضارب نیز به کمک عوامل انتظامی و یگان حفاظت دستگیر شد و در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی ایران قرار گرفته است.

طالبان حمله تروریستی در حرم مطهر رضوی (ع) در مشهد را محکوم کرد

محکومیت جنایت در حرم رضوی (ع) از طرف گروه های سیاسی افغانستان

هم‌صدایی ملت افغانستان و ایران در واکنش به جنایت حرم رضوی، سندی بر پیوند ناگسستنی دو ملت

کلیدواژه