سفارت افغانستان در تهران: جنایت تروریستی حرم رضوی، کار حلقه‌های مغرض بود
(last modified 1401-01-20T06:14:00+00:00 )
حمل 20, 1401 10:44 Asia/Kabul
  • سفارت افغانستان در تهران: جنایت تروریستی حرم رضوی، کار حلقه‌های مغرض بود
    سفارت افغانستان در تهران: جنایت تروریستی حرم رضوی، کار حلقه‌های مغرض بود

سفارت افغانستان در تهران در واکنش به حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) تاکید کرده‌ است که این حمله کار حلقه های مغرض برای ایجاد اختلاف میان دو ملت‌ همسایه، دوست و برادر ایران و افغانستان بود.

به گزارش رادیو دری؛ سفارت افغانستان در تهران با صدور بیانیه ای  تصریح کرده است: مردم افغانستان به ویژه مهاجران افغان همواره خود را در غم و شادی ملت بزرگ ایران سهیم و شریک دانسته اند و از نظر این نمایندگی، عاملان این نوع حوادث دردناک ربطی به مردم افغانستان و مهاجران ساکن در ایران ندارند.

 این بیانیه می افزاید: ملت های افغانستان و ایران که مشترکات فرهنگی و دردهای مشترک دارند، همیشه قربانی دسیسه گروه های تفرقه افکن شده اند و مهاجران افغان که در ۴۰ سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پناه آورده اند خود از این‌گونه حوادث، متضرر شده و آسیب دیده‌اند.

سفارت افغانستان در تهران در پایان این حادثه را به دولت و ملت بزرگ ایران تسلیت گفته و از خداوند خواسته‌است که «ملت های شریف ایران و افغانستان را از چنین حوادثی در حفظ و امان خود نگه دارد.

در پی وقوع جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی، حکومت طالبان و سایر سازمان‌ها، شخصیت‌ها و فعالان سیاسی، فرهنگی و مردم افغانستان این حادثه را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

این حمله تروریستی  به شهادت دو روحانی و زخمی شدن یک نفر دیگر انجامید.

مقام‌های رسمی، علمای دینی و مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران نیز از تریبون‌های مختلف اعلام کرده اند که هرگز رویداد مشهد را به مردم افغانستان نسبت نمی‌دهند و آن را کار گروه های تکفیری و حامیان آنها برای ایجاد اختلاف میان ملت های دوست و برادر می‌دانند.

مهاجران افغان: جنایت تروریستی مشهد، نشانه درماندگی دشمنان است 

سرکنسول افغانستان در مشهد: حادثه حرم رضوی جنایتی از سوی صهیونیست‌ها است

 

کلیدواژه